بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

امهال وام بیشتر با تخصیص 3هزار میلیارد تومان

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با تخصیص 3 هزار میلیارد تومان می توان بخش بیشتری از وام‌های کشاورزی را امهال کرد.
کد خبر : ۱۸۹۴۳۴

به گزارش بورس نیوز، احمد انارکی محمدی ضمن اشاره به بند (خ) ماده ۳۳ برنامه ششم توسعه در خصوص امهال وام‌ها و خسارات وارد شده به برخی از کشاورزان در سال جاری، اظهار کرد: روز گذشته جلسه‌ای با جهانگیری معاون اول رییس جمهور، نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و حجتی وزیر جهاد کشاورزی درباره امهال وام‌های کشاورزی برگزار شد تا بودجه موردنیاز این بخش تخصیص یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم ادامه داد: جهانگیری تاکید کرد که باید امهال وام‌ها انجام شود. نوبخت قول داد که علاوه بر 2 هزار و 100 میلیارد تومانی که برای امهال وامها در سال جاری تخصیص داده 3 هزار میلیارد تومان دیگر تا پایان سال 97 برای امهال وام‌ها تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه براین اساس هزینه دیرکرد وام باید از اول مهر ۹۶ تا ۲۹ اسفند ۹۷ توسط بانک‌ها بخشیده و سود این وام‌ها در این 3 سال نیز توسط دولت پرداخت شود، توضیح داد: هزینه بانک کشاورزی برای امهال وام ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان می‌شود که بر این اساس 85 درصد از امهال کل وام‌ها بر عهده بانک کشاورزی و بقیه بر عهده سایر بانک‌ها است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در خانه ملت، تاکید کرد: 2هزار میلیارد تومان تنها توانست وام‌های زیر ۲۰ میلیون تومان را امهال کند. با تخصیص 3 هزار میلیارد تومان می توان بخش بیشتری از وام‌های کشاورزی را امهال کرد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر