بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
مدیر نظارت بر شرکت های گروه دارویی برکت در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

دپوی مواداولیه، مهم‌ترین استراتژی مجموعه / دغدغه‌ای بابت کمبود احتمالی وجود ندارد

در مناقصه داروی ۲۰۱۹ کشور عراق شرکت کرده‌ایم ولی هنوز نتیجه این تندر مشخص نیست.
کد خبر : ۱۸۹۴۷۹
به گزارش بورس‌نیوز، یکی از صنایع کم حاشیه امسال، صنعت دارویی بود. مهم‌ترین چالش شرکت‌های دارویی، طولانی بودن دوره وصول مطالبات از بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی بود که ظاهرا این مشکل کمرنگ‌تر شده و مطالبات داروسازان در قالب اوراق در حال وصول است.

علی فلاح‌پور دبیر کمیته صادرات هلدینگ دارویی برکت در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص چشم‌انداز صنعت دارو و شرکت‌های زیرمجموعه «برکت» در سال ۹۸ بیان کرد: چشم‌انداز صنعت دارو در سال ۹۸ مثبت بوده و کاهش فاصله نرخ ارز در سامانه نیما و بازار آزاد، اتفاق خوشایندی برای بازار سرمایه تلقی می‌گردد؛ سهم‌های گروه دارویی نسبت‌های P/E پایینی دارند و برای سرمایه‌گذاری جذاب هستند.

وی افزود: روند وصول مطالبات صنعت دارو بهبود یافته و به این ترتیب گردش نقدینگی شرکت‌ها نیز بهتر شده و استراتژی این مجموعه، خرید و دپوی مواد‌اولیه بوده و با توجه به حجم مناسب موجودی مواداولیه شرکت‌ها، دغدغه‌ای بابت کمبود احتمالی مواد‌اولیه برای سال آینده نداریم. 

مدیر نظارت بر شرکت‌های گروه دارویی برکت در رابطه با وضعیت صادرات گفت: در مناقصه داروی ۲۰۱۹ کشور عراق شرکت کرده ولی هنوز نتیجه این تندر مشخص نیست. با توجه به برخی محدودیت ها در سال ۹۷، روند صادرات کمرنگ شده بود؛ اما امیدواریم در سال ۹۸ در صادرات دارو نیز نقش داشته باشیم.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر