بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
عضو کمیسیون سرمایه گذاری اتاق ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

احتمال افت حجم صادرات محصولات غیرنفتی/ بازار مسکن، کم‌ریسک‌ترین گزینه سرمایه‌گذاری

سرمایه گذاران در بازار ارز به سبب احتمال کاهش نرخ حاصل از سیاست های دولت و بانک مرکزی در معرض ریسک قرار خواهند داشت.
کد خبر : ۱۸۹۴۸۹
احتمال افت حجم صادرات محصولات غیرنفتی/ بازار مسکن، کم ریسک ترین گزینه سرمایه گذاری

به گزارش بورس‌نیوز، در حالی به آغاز سال نو نزدیک می شویم که دغدغه هایی بابت کاهش صادرات بر بازارهای مختلف سایه افکنده است.

سیدرضی حاجی آقامیری عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با بورس نیوز در خصوص چشم‌انداز صادرات محصولات غیر نفتی در سال ۹۸ بیان کرد: با توجه به مشکلاتی که تحریم‌ها ایجاد کرده، چشم‌انداز صادرات محصولات غیرنفتی چندان مثبت نیست و ممکن است حجم صادرات در سال ۹۸ کمتر از امسال باشد.

وی ادامه داد: البته نمی‌توان از آثار منفی مصوبه الزام به پیمان سپاری ارزی صادرکنندگان چشم‌پوشی کرد؛ شکی نیست اگر تنبیهات دولت در مورد صادرکنندگانی که ارز صادراتی را مطابق ضوابط به کشور انتقال نداده‌اند، اجرایی شود؛ حجم صادرات خصوصا توسط صادرکنندگان بزرگ و معتبر کاهش خواهد یافت.

عضو کمیسیون سرمایه گذاری اتاق ایران افزود: کاهش احتمالی حجم صادرات، منطقا موجب افزایش نرخ ارز خواهد شد ضمن آنکه مادامی که شرایط اقتصادی کشور به ثبات نرسیده نمی‌توان به طبیعی و غیر سینوسی شدن روند تغییر نرخ ارز هم خوش‌بین بود. 

وی افزود: ممکن است در مقاطعی دولت با تزریق ارز به بازار، مانع افزایش نرخ ارز شود. ولی تزریق ارز به بازار به معنای کاهش پایدار نرخ ارز نیست و موقتی خواهد بود؛ اما سرمایه گذاران در بازار ارز به سبب احتمال کاهش نرخ حاصل از سیاست های دولت و بانک مرکزی در معرض ریسک قرار خواهند داشت.

عضو کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران در رابطه با معرفی کم ریسک‌ترین بازار جهت سرمایه‌گذاری اظهارکرد: به نظر می‌رسد بازار املاک کم ریسک‌ترین و مطمئن‌ترین بازار برای سرمایه‌گذاری خواهد باشد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
از سال گذشته تاکنون اتفاق افتاد؛

بازگشت 18.5 میلیارد یورو به کشور

رئیس کل بانک مرکزی مطرح کرد:

ناراحتی همتی از اظهارنظرهای بی موقع

ارسال نظر