بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

تحریم‌ها اثرگذارتر از پالرمو / یک خلا در درگاه معاملاتی

صادرات نفت ایران به یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز کاهش یافته و احتمال می رود در اردیبهشت ماه این رقم 20 درصد دیگر نیز افت کند.
کد خبر : ۱۸۹۵۳۶
تحریم ها اثرگذارتر از پالرمو / یک خلا در درگاه معاملاتی
به گزارش بورس نیوز، اگرچه چند ماهی بازار سرمایه روند نزولی به خود گرفته بود؛ اما این روزها شاخص بورس اوضاع بهتری را تجربه می کند. چشم انداز بازار سرمایه در سال ۹۸، مهمترین نقطه مبهم فعالان تالار شیشه ای است.

کیارش هومن مدیرعامل کارگزاری توسعه سهند در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص پیش‌بینی وضعیت بازار سرمایه در سال ۹۸ بیان کرد: عوامل بسیاری بر بازار سرمایه در سال 98 اثرگذار خواهد بود و شرایط برای پیش بینی آن دشوار است. در شرایط کنونی، صادرات نفت ایران به یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز کاهش یافته و احتمال می رود در اردیبهشت ماه این رقم 20 درصد دیگر نیز افت کند. 

وی ادامه داد: بر این اساس پیش‎بینی تورم بالاتر در سال آینده بسیار محتمل است و متناسب با رشد نرخ تورم، قیمت سهام شرکت ها نیز افزایش خواهد یافت. ولی در مقوله سودسازی با موانعی چون کاهش صادرات و مشکل واردات مواد اولیه روبرو هستند.  

کارشناس بازارسرمایه در خصوص نحوه و شدت اثرگذاری تصویب یا عدم تصویب لایحه پالرمو بر اقتصاد اظهار داشت: اهمیت این موضوع به اندازه تمدید تحریم‌ها نیست اما تصویب آن، نشان از روی گشاده ایران به کشورهای اروپایی دارد و این کشورها را به‎خصوص در مقوله حمایت سیاسی، کماکان در کنار خود خواهیم داشت. 

وی اضافه کرد: تصویب این لایحه بیش از هر چیز سهام شرکت‌هایی که با کشورهای اروپایی در تعامل هستند، اثر می گذارد. 

مدیرعامل کارگزاری توسعه سهند در پاسخ به این سوال که خدماتی که شرکت های کارگزاری ارائه می کنند با استانداردهای جهانی مطابقت دارد یا خیر اظهار داشت: در حال حاضر نسبت به 5 سال گذشته نوع و نحوه خدمات شرکت های کارگزاری بسیار رشد کرده و به استانداردهای جهانی نزدیک شده‎ایم و در زمینه نرم افزارهای موبایلی پیشرفت بسیار خوبی داشته‎ایم و امکان خرید و فروش سهام به راحتی فراهم شده است. 
وی با اذعان به وجود کمبودها و کاستی ها در عرصه خدمات کارگزاری، گفت: سازمان بورس باید تعامل بیشتری با شرکت های کارگزاری داشته باشد؛ به عنوان مثال، سهامی که از درگاه یک کارگزاری خریداری شده، حتما از طریق همان شرکت به فروش برسد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر