بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران انجام داد؛

اعطای تسهیلات به خودروهای پرمصرف برحسب مدل آنها

میزان تسهیلات اعطایی برحسب مدل خودرو به‌طور میانگین 2.5 میلیون تومان (معادل 90 درصد هزینه تبدیل خودرو) خواهد بود که بدون نیاز به ضامن و تنها با ثبت‌نام در سامانه و طبق زمان‌بندی وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت می‌شود.
کد خبر : ۱۸۹۵۴۵

به گزارش بورس نیوز، حمید قاسمی ده‌چشمه اظهار کرد: دارندگان خودروهای پرمصرف که در حمل‌ونقل عمومی فعال هستند از جمله وانت‌بارها، نیسان‌ها و تاکسی‌های عادی و اینترنتی می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی https://www.irngv.ir برای ثبت‌نام دریافت وام کم‌بهره تبدیل خودرو اقدام کنند.

وی تاکید کرد: میزان تسهیلات اعطایی برحسب مدل خودرو به‌طور میانگین 2.5 میلیون تومان (معادل 90 درصد هزینه تبدیل خودرو) خواهد بود که بدون نیاز به ضامن و تنها با ثبت‌نام در سامانه و طبق زمان‌بندی وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت می‌شود.

قاسمی میزان تسهیلات اعطایی به دارندگان خودروهای حمل‌ونقل عمومی را 11 هزار میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: تامین نقدینگی این تسهیلات از طریق کنسرسیوم مشترک از بانک پارسیان و پست بانک انجام شده و در حال حاضر در شعب پست بانک قابل دریافت است.

مدیر طرح ‌سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر آمادگی خودروسازها برای تحویل خودروهای دوگانه‌سوز توضیح داد: همزمان با تبدیل خودروها به وسیله این تسهیلات، گواهی سلامت خودرو نیز برای مالکان صادر خواهد شد.

وی افزود: حدود ۲.۵ میلیون خودرو (800 هزار دستگاه تاکسی با احتساب تاکسی‌های اینترنتی و یک میلیون و 400 هزار دستگاه وانت بار و نیسان) در سامانه حمل‌ونقل عمومی کشور قابلیت تبدیل به گازسوزشدن را دارند که از محل تبدیل این خودروها در مصرف روزانه حدود 12 میلیون لیتر بنزین در کشور صرفه‌جویی می‌شود.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین از اعلام آمادگی مدیریت طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای اعطای تسهیلات تبدیل به دارندگان خودروهای دیزلی خبر داد و گفت: این طرح هم‌اکنون در مرحله آزمایشی است و سال آینده اجرایی خواهد شد.

قاسمی میزان تسهیلات اعطایی به دارندگان خودروهای دیزلی را معادل 100 درصد هزینه تبدیل اعلام و ادامه داد: کاهش مصرف گازوئیل در کشور، بهصرفه ‌بودن سوخت سی‌ان‌جی و کاهش هزینه‌های کامیونداران و آثار زیستمحیطی جایگزینی سوخت پاک با فرآورده گازوئیل از جمله مزایای آن است.

وی تاکید کرد:در صورت اجرای این طرح، مصرف گازوئیل در کشور 6 درصد کاهش پیدا می‌کند. هم‌اکنون یک نمونه از این خودروها تبدیل شده و با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تبدیل این دسته از خودروها به صورت گسترده در کشور انجام خواهد شد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تفاهمنامه همکاری امضا کردند؛

حضور برقی ها در تاکسیرانی تهران

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان خبر داد:

آمادگی واگذاری مجوز احداث 5 جایگاه سی ان جی

برای رسیدگی به بیمه گذاران آسیب دیده انجام شد؛

صدور دستورات لازم برای تمام شعب بیمه پارسیان

ارسال نظر