بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
خزانه دار اتاق تهران گفت: شرایط اقتصادی سال 98 بیش از هر چیز به روابط بین‌المللی کشور و تغییر رویکرد دولت نسبت به بخش خصوصی وابسته است.
کد خبر : ۱۸۹۵۶۷

به گزارش بورس نیوز، سید حامد واحدی درباره وضعیت اقتصاد در سال 98 اظهار کرد: شرایط اقتصادی سال 98 بیش از هر چیز به روابط بین‌المللی کشور و تغییر رویکرد دولت نسبت به بخش خصوصی وابسته است.

وی افزود: متاسفانه دولت‌ها در ایران دیرتر از آنچه باید در مورد بخش خصوصی به نتیجه رسیده‌اند و اذعان می‌کنند که اگر اقتصاد در دست بخش خصوصی بود و بانک‌های کشور به واقع خصوصی اداره می‌شد، تحریم تا این اندازه اثرگذار نبود. فعالان بخش خصوصی به تغییر رویکرد دولت‌ها نسبت به این بخش امیدوارند. اما با این حال پیام خوبی از سوی دولت در این باره مخابره نمی‌شود و بعضی کنش‌های دولت گویای تحکیم و حتی بزرگ‌تر شدن بخش خصولتی در اقتصاد کشور است.

خزانه دار اتاق تهران ادامه داد:برای مثال دولت براساس دستور رییس جمهور مکلف به واگذاری شرکت‌های شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) است اما در فرایند واگذاری در عمل در مورد حصه نقدی و شیوه فروش شرایطی تعیین می‌شود که در توان بخش خصوصی نیست و من از همین حالا می‌توانم بگویم هیچ فعال بخش خصوصی نمی‌تواند یک هزار میلیارد تومان حصه نقدی یک شرکت را بپردازد و در مراحل بعدی اقساط آن را بدهد.

واحدی بیان کرد: در جلساتی که با مسئولان بانک مرکزی درباره بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور برگزار شده، بارها از این گفتیم که مشکل اقتصاد با پلیس‌بازی حل نمی‌شود و باید زیرساخت‌ها را اصلاح کرد. از سوی دیگر این انتظار وجود دارد که دولت‌ها به علت مقابله با تخلفات بعضی افراد با ایجاد مقرراتی زمینه چالش‌آفرینی برای همه کارآفرینان را فراهم نکنند.

خزانه‌دار اتاق تهران گفت: در شرایط کنونی باید کمربندها را محکم بست. به هر روی سال آینده سال آسانی برای اقتصاد کشورمان نخواهد بود. اما امیدواریم با در پی گرفتن تدابیر تازه از سوی دولت و مدیریت کالاهای وارداتی در مقایسه با میزان ارز حاصل از صادرات اثر تحریم بر زندگی مردم کمتر بروز کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

بانک مرکزی باید سپرده ارزی مردم را تضمین کند

از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد؛

اعلام تعرفه های گمرکی

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران مطرح کرد:

تاثیر ریسک‌های فضای کلی اقتصاد در بورس کشور

ارسال نظر