بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
بورس‌نیوز بررسی کرد:

تاثیر سیل امسال بر صنایع بورسی

کدام صنایع بورسی از سیل تاثیر می‌پذیرند.
کد خبر : ۱۸۹۷۷۵
تاثیر سیل امسال بر صنایع بورسی

به گزارش بورس نیوز، امسال بسیاری از مناطق کشور به سبب بارش های شدید و البته برخی اشتباهات همچون ضعف مدیریت بحران و فقدان امکانات و تجهیزات لازم، خسارت های سنگینی متحمل شدند و متاسفانه تعدادی از هموطنانمان نیز جان باختند. 
قبل از هر چیز، گوشه ای از اخبار روزهای قبل در مورد حجم خسارت ها را مرور می کنیم.
غلامرضا محرابی مدیرکل دامپزشکی استان گلستان: «بر اساس پایش‌های صورت گرفته تا کنون ۷۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی و ۷۰ هزار قطعه مرغ مادر گوشتی بر اثر سیل اخیر در استان تلف شدند. همچنین 2 هزار و 200 راس دام سبک،۱۷ راس دام سنگین و سه راس اسب گرفتار سیل و تلف شدند. اکیپ‌های دامپزشکی از تمامی شهرستان‌های استان به مناطق سیل زده اعزام شده‌اند و با دقت کامل نسبت به معدوم‌سازی مناسب و بهداشتی دام‌ها و طیور تلف شده نظارت دارند.» 

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان: «بیش از ده‌ها روستا و همچنین شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و گمیشان را درگیر کرده است.»
حجتی، وزیر جهاد کشاورزی: «اقتصاد استان گلستان عمدتاً از راه کشاورزی است و در این سیلاب خسارات سنگینی به کشاورزان وارد شد.» 

استاندار چهارمحال و بختیاری: «میزان خسارت سیل در این استان تا امروز بیش از ۱۰۰ میلیارد تومن بوده است»؛ «بارش شدید باران در شیراز در روز دوشنبه پنجم فروردین باعث راه افتادن سیلابی سهمگین در این شهر شد که تاکنون کشته شدن دست‌کم ۱۹ نفر و مصدوم شدن ده‌ها نفر در این حادثه تأیید شده است. در این حادثه ده ها دستگاه خودرو به هم برخورد کرده و آسیب دیده اند.»

معاون عمرانی استاندار مازندران: «سیل اخیر در مازندران یک‌هزار و ۳۰۹ میلیارد تومان به بخش زیرساختی، مسکونی، کشاورزی، دام و طیور استان خسارت زد که بیشترین خسارت در بخش کشاورزی بوده است.» 

خسارت اقتصادی
شکی نیست که حتی اگر این فاجعه رخ نمی داد، امسال به لحاظ اقتصادی، سال سختی برای بسیاری از مردم بود. این حجم خسارت هم به نوعی فشارها را تشدید خواهد کرد و اگر قرار باشد دولت پرداختی برای بازسازی این مناطق انجام دهد، با توجه به کسری بودجه ای که دارد، احتمالا مبالغ پرداختی از طرق دیگری جبران خواهد شد که تورم زا است.

کشاورزی و دامی
این بلای آسمانی، بیشترین آسیب را به بخش کشاورزی و زراعت وارد کرده است. با توجه به میزان خسارت در مناطق شمالی کشور، استان فارس، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، و... باید منتظر کمبود برخی محصولات کشاورزی و افزایش نرخ آن باشیم.
تاثیر سیل امسال بر صنایع بورسی
سیمان
سیل های اخیر موجب شده بسیاری از ساختمان ها سست شده و قابل سکونت نباشند. علاوه بر آنکه بازسازی این اماکن نیازمند سیمان است، احتمالا باید تدبیری هم به حال صنعت سدسازی کشور اندیشیده شود تا در آینده شاهد تکرار این شرایط نباشیم.
تاثیر سیل امسال بر صنایع بورسی
بیمه
طبق آیین نامه بیمه بدنه اتومبیل، خسارت ناشی از سیل پوشش داده می شود. البته از آنجا که خرید بیمه بدنه خودرو، الزامی نیست؛ بعضی خودروهای حادثه دیده مشمول دریافت خسارت نخواهند بود. اما به هر حال این اتفاق، هزینه شرکت های بیمه را افزایش خواهد داد.

قیر
سیل موجب تخریب راه ها و جاده ها نیز شده و بازسازی و ترمیم راه های آسیب دیده، مصرف قیر در کشور را افزایش خواهد داد.
تاثیر سیل امسال بر صنایع بورسی
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس فراکسیون تولید ملی و اشتغال مجلس:

قاچاق کالا در حال حاضر تاثیری بر بازار ندارد

مدیرعامل شرکت بیمه دانا در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

تمرکز بر «بیمه‌ای» که تحریم‌پذیر نیست/جای‌خالی ورود استارت‌آپ‌های بیمه‌ای به بازار

ارسال نظر