بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:

تقویت پول ملی با رونق اقتصادی

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:برای تقویت پول ملی باید رونق اقتصادی ایجاد و تولید داخلی مقرون به صرفه شود، البته گاهی اوقات تولید ملی افزایش داده می‌شود اما گاهی با این افزایش بازار فروش تامین نشده و برای فروش محصولات پیش‌بینی لازم صورت نمی‌گیرد.
کد خبر : ۱۸۹۷۸۹

به گزارش بورس نیوز، سیدحسن حسینی شاهرودی  با اشاره به تضعیف پول ملی طی یک سال گذشته، گفت: برای تقویت پول ملی باید رونق اقتصادی ایجاد و تولید داخلی مقرون به صرفه شود، البته گاهی اوقات تولید ملی افزایش داده می‌شود اما گاهی با این افزایش بازار فروش تامین نشده و برای فروش محصولات پیش‌بینی لازم صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در خانه ملت، افزود: دولت باید سیاست‌گذاری کلان انجام داده و در شناسایی بازار و ایجاد شرایط لازم برای حضور سرمایه گذاران، صادرکنندگان و فعالان اقتصادی در بازار به ویژه در بازارهای سرمایه اقدامات لازم را عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه حرکتی که در سفر اخیر رییس جمهور به عراق انجام شد از جمله اقداماتی بود که می‌توان در شرایط تحریم روی آن حتی در سایر کشورهای همسایه نیز حساب جدی باز کرد، ادامه داد: از این ظرفیت عظیم باید برای صادرات کالاهای داخلی و واردات نیازهای اساسی که در شرایط تحریم با مشکل روبه رو شده استفاده کرد، البته رونق تولید داخلی و قابل رقابت کردن آن می‌تواند رونق اقتصادی را در برداشته و کاهش نقدینگی در جامعه را رقم بزند.

حسینی شاهرودی با تاکید بر اینکه کاهش نقدینگی می‌تواند تورم را کم و ارزش پول ملی را حفظ کند، بیان کرد: سرمایه‌های سرگردان هر روز به یک سمت هجمه می‌برند و باید آنها را به سمت پروژه‌های عظیم و فراملی همانند راه آهن شمال به جنوب، توسعه بنادر جنوب کشور و طرح‌های عظیم نفتی، برقی و آبی یعنی طرح‌هایی زیربنایی سوق داد که با مشارکت و سهیم کردن مردم می‌توان نقدینگی را به آن سمت و به سوی طرح‌هایی که ارزش افزوده بالایی داشته برد و در سرمایه‌گذاران اعتماد ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی دو نوع هستند، افزود: یک دسته از این طرح‌ها پروژه‌های عمرانی هستند که توجیه اقتصادی نداشته بلکه تکالیف دولت است، همانند راه و پل‌های روستایی یا بندهای خاکی که احداث می‌شود، اما برخی پروژه‌ها توجیه اقتصادی دارند همانند بندهای خاکی که می‌توانند به سد خاکی تبدیل شده و منابع آبی آن در اختیار کشاورزان و صنعتگران قرار گرفته و توجیه اقتصادی دارند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: راه آهن شمال به جنوب می‌تواند ترانزیت بار را از کشورهای آسیای میانه به جنوب و از جنوب به کشورهای آسیای میانه تا ۲۰ برابر یعنی از یک میلیون تن به ۲۰ میلیون تن افزایش دهد.

حسینی شاهرودی تصریح کرد:این طرح سرمایه گذاری ریالی- ارزی بالایی را نیاز دارد که باید سیاست گذاری کرد تا نقدینگی را به این سمت حرکت داد، چراکه ارزش افزوده بالایی برای کشور در تمام زمینه‌ها از جمله برای سرمایه گذاران به دنبال دارد، اما اراده قوی و انسان‌های جهادی و جسور نیاز دارد که این تصمیمات را اتخاذ و اجرایی کنند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت:

بورس کالا محلی برای رشد انگیزه فعالان صنعت

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران:

رونق تولید در کشور الزامات مختص به خود را دارد

از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد؛

اعلام تعرفه های گمرکی

ارسال نظر