بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
عملکرد «بانک سینا» مطلوب ارزیابی می شود و در سال 97 نیز توانسته در امر درآمدزایی و سودآوری موفق عمل کند؛ در شرایطی که برخی بانک ها درگیر زیان انباشته هستند. براوردها از تعدیل مثبت این بانک حکایت می کند.
کد خبر : ۱۸۹۸۱۷

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، «بانک سینا» که در سال های اخیر یکی از شفاف ترین بانک ها از حیث گزارش های سود و زیان اعلامی می باشد، با انتشار عملکرد ماهیانه ای امیدوار کننده، نوید اعلام سودی مناسب و محتمل را در انتهای سال به سهامدارانش داد.

گزارشی امیدوارکننده از «بانک سینا» / انتظارات از تعدیل مثبت این بانک حکایت دارد

همانگونه که در جدول فوق نیز ملاحظه می گردد، بانک سینا در 12 ماهه منتهی به 29/12/1397 موفق به شناسایی 2.922 میلیارد ریال درآمد مازاد ناشی از فعالیت های بانکداری گردیده است که در مقایسه با 182 میلیارد ریال مدت مشابه سال قبل نشان از رشد سودآوری جالب توجه این بانک در این سال داشته است. همچنین در حدود 480 میلیارد ریال از مازاد درآمدهای شناسایی شده در سال 1397 مربوط به عملکرد اسفند ماه این بانک می باشد.

گزارشی امیدوارکننده از «بانک سینا» / انتظارات از تعدیل مثبت این بانک حکایت دارد

لازم به ذکر است این بانک در 9 ماهه ابتدایی سال مالی 1397، سود خالصی 1227 میلیارد ریالی شناسایی نموده است که با توجه به افزایش قابل توجه درآمدهای ناشی از فعالیت بانکداری (مازاد درآمدهای حاصل از اعطای تسهیلات و سود سپرده های پرداختی)، احتمال افزایش این سود به بیش از 1800 میلیارد ریال دور از ذهن نمی باشد.

به نظر می رسد در صورت قابل اتکا بودن صورت های مالی این بانک، قیمت های کنونی سهم با توجه به کیفیت سودآوری و در مقایسه با ارزش و قیمت های سهام بانک های دیگر، از جذابیت مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار باشد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر