بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۷
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: عرضه حامل‌های انرژی به قیمت بورس انرژی در مناطق مرزی جهت صادرات می‌تواند در کاهش قاچاق بنزین و خروج غیرقانونی سوخت از کشور تاثیرگذار باشد
کد خبر : ۱۸۹۸۵۰

به گزارش بورس نیوز، عدل هاشمی‌پور در تحلیل یکی از مصوبات قانون بودجه سال 98 مبنی بر اینکه دولت مکلف به عرضه حامل‌های انرژی به قیمت بورس انرژی در مناطق مرزی جهت صادرات شده است، گفت: اگرچه بحث و کم و کیف صادرات انرژی از ابتدای انقلاب همیشه مطرح بوده اما عرضه حامل‌های انرژی در مناطق و بازارچه‌های مرزی به قیمت کشورهای همجوار یا به قیمت بورس انرژی می‌تواند حجم قاچاق را کاهش دهد.

نماینده مردم کهکیلویه، بهمئی و چرام در خانه ملت ادامه داد: عرضه حامل‌های انرژی به قیمت بورس انرژی در مناطق مرزی جهت صادرات می‌تواند در کاهش قاچاق بنزین و خروج غیرقانونی سوخت از کشور تاثیرگذار باشد و امنیت به این حوزه ایجاد بازگرداند ضمن آنکه صادرات پیوند دوستی و برادری ایران را با کشورهای همسایه بیشتر می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: برای صادرات گاز به کشورهای همسایه موانعی وجود دارد. اگرچه خط لوله صلح می‌تواند حدود 60میلیون مترمکعب گاز را در دل خود جا دهد که 30میلیون مترمکعب آن به مصرف داخلی می رسد و 30میلیون مترمکعب آن صادر شود اما این صادرات باوجود انعقاد قرارداد با پاکستان هنوز محقق نشده است.

هاشمی‌پور اظهار کرد: تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران ازجمله مبادلات دلاری سبب به تأخیر افتادن اجرای پروژه( ipخط لوله صلح) میان ایران و پاکستان شده، پاکستان به ایران اطلاع داده است که اکنون مؤسسات مالی بین‌المللی به دلیل محدودیت در مبادلات دلاری، این پروژه را تأمین مالی نمی‌کنند.

این نماینده مجلس دهم تاکید کرد: اصلی‌ترین راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کنونی توجه بیشتر به صادرات نفت و گاز است. راه‌اندازی خط لوله ششم سراسری از عسلویه تا مرز بازرگان و گازرسانی به پاکستان و هند از طریق خط صلح می‌تواند در رونق صادرات گاز بسیار موثر باشد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: با تلاش وزیر نفت و دیگر مسئولان، صادرات گاز به‌ویژه از طریق خط لوله صلح محقق شود چراکه در توسعه اقتصادی کشور و توسعه شهرهای مرزی به‌ویژه استان سیستان و بلوچستان و دیگر استان‌های مشابه بسیار تاثیرگذار است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز از دغدغه بازار گفت:

نرخ "حامل‌های انرژی" یا "سوخت" بنگاه‌های تولیدی

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی خبر داد:

تکذیب اخبار منتشرشده درباره سهمیه بندی بنزین

در بورس انرژی انجام می شود؛

عرضه میعانات گازی خانگیران در روز جاری

رئیس اداره بازرسی، امور اعضاء و نظارت بورس انرژی ایران مطرح کرد:

پنج شرکت کارگزاری برتر از نظر ارزش کل معاملات

ارسال نظر