بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
تحولات بازار ارز در زمینه رشد بورس تاثیرگذار بوده و جمع‌آوری سامانه نیما و متمرکز شدن تمامی مسائل ارزی در مکانیسم بازار نیز موجبات رشد شرکت‌ها را فراهم کرده است.
کد خبر : ۱۸۹۸۸۳

علی اصغر خبیری مدیر عامل کارگزاری ایساتیس پویا در گفت‌و‌گو با خبرنگار بورس‌نیوز گفت: از آغاز سال 98 تاکنون بازار رو به رشد بوده و امیدواریم که این روند تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه رشد مطلوب بازار در روزهای آتی ناشی از عملکرد خوب شرکت‌ها در سال گذشته بوده است، افزود: امیدواریم در چندروز آینده گزارش‌های مثبتی از پتروشیمی‌ها، فولادی‌ها و پالایشگاه‌ها (که مجامع آن ها در روزهای آینده برگزار می شود) در سامانه کدال قرار گیرد.

مدیرعامل کارگزاری ایساتیس پویا با بیان اینکه تحولات بازار ارز نیز در زمینه رشد بورس تاثیرگذار بوده است، افزود: جمع آوری سامانه نیما و متمرکز شدن همه مسائل ارزی در مکانیسم بازار موجبات رشد شرکت ها را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه اظهارنظر رییس بانک مرکزی و وزیر صمت نشان دهنده ایجاد همدلی بین مسئولین فعال در حوزه اقتصادی کشور است، خاطرنشان کرد: در گذشته مسئولین اقتصادی کشور نظرات مختلفی را ارائه می کردند که این امر گمراه کننده بود اما در حال حاضر نوعی همبستگی بین مسئولین حوزه اقتصادی کشور به وجود آمده که این اشتراک نظر منجر به ایجاد فرصت و رویه مساعد بازار می‌شود.

مدیرعامل کارگزاری ایساتیس پویا در خصوص وضعیت سهام خودرویی‌ها نیز تصریح کرد: به سهام خودرویی‌ها باید صرفا با نگاه استفاده از ظرفیت‌های قانونی آن‌ها نگریست.

وی ادامه داد: تجدید ارزیابی ظرفیت قانونی بوده که در راستای رونق تولید توسط دولت ایجاد شده و باید از آن استفاده کرد اما در مجموع سهام خودرویی‌ها نمی تواند P/E و سوددهی مناسبی را تجربه کند.

خبیری با بیان اینکه در سنوات گذشته خودروسازی‌ها در فروردین و اردیبهشت حرکت شارپی و درپی آن کما را تجربه می‌کردند، افزود: بنابراین به نظر می رسد امسال نیز خودوریی‌ها تا اواخر فروردین رشد را تجربه کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نوبر تلخ ۱۴میلیاردی از این صندوق سهامی به کام سهامداران؛

مدیریت ضعیف ایساتیس پویا کیش با بازدهی منفی ۸ درصدی

نوبر تلخ ۱۴میلیاردی از این صندوق سهامی به کام سهامداران؛

مدیریت ضعیف ایساتیس پویا کیش با بازدهی منفی ۸ درصدی

ارسال نظر