بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
بازار در 15 روز گذشته، با رشد مواجه شده بود که این امر انگیزه‌ای برای عرضه و شناسایی سود در معامله‌گران کوتاه مدت را ایجاد کرده بود.
کد خبر : ۱۸۹۹۱۷
دوربرگردانی در نزدیکی ساعت 10/ افزایش مالیات و واکنش لحظه‌ای نوسان‌بگیران

به گزارش بورس‌نیوز، امروز در حالی که تا نزدیکی ساعت 10 شاخص توانسته بود به 186 هزار و 783 واحدی دست پیدا کند و با لباس سبز به استقبال تعطیلات برود اما ریزشی شدیدباعث شد تا نهایتا شاخص‌کل با منفی 76 واحد نهایتا به 185 هزار و 281 واحد دست پیدا کند.

دوربرگردانی در نزدیکی ساعت 10/ افزایش مالیات و واکنش لحظه‌ای نوسان‌بگیران

همچنین شاخص‌کل «هم‌وزن» نیز با 283 واحد رشد به 35 هزار و 368 واحد رسید و شاخص بازار اول با 193 واحد کاهش در پله 137 هزار و 889 واحدی ایستاد ضمن آنکه شاخص بازار دوم نیز حاکی از آن بوده که 487 واحد افزایش را تجربه کرده تا به عدد 362 هزار و 356 واحدی دست یابد.

ارزش معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به 664 میلیارد تومان رسیده که ارزش بازار نقدی 575 میلیارد 533 میلیون تومان بود.

در بررسی‌های صورت‌ گرفته، باید اشاره شود که افت ناگهانی شاخص‌ها بیشتر به دلیل بازگشت به صورت‌حساب‌ها بوده و البته مالیاتی که مجددا به نیم‌درصد افزایش یافته را نمی‌توان چندان دور از ذهن خواند چراکه نوسان‌بگیران حاضر در بازار که روزانه اقدام به معامله می‌کنند، نسبت به چنین تصمیماتی واکنس لحظه‌ای می‌گیرند.
همچنین باید اشاره داشت که بازار در 15 روز گذشته، با رشد مواجه شده بود که این امر انگیزه‌ای برای عرضه و شناسایی سود در معامله‌گران کوتاه مدت را ایجاد کرده بود.

دوربرگردانی در نزدیکی ساعت 10/ افزایش مالیات و واکنش لحظه‌ای نوسان‌بگیران

از سویی دیگر معمولا در تعطیلات نوروزی معامله‌گران بزرگ و حقوقی‌ها کمتر در بازار فعالیت می‌کنند که این امر عاملی برای ایجاد نگرانی بابت افزایش عرضه این اشخاص بعد از سپری شدن تعطیلات محسوب می‌شود.

امروز حجم بازار بوی روز معاملاتی گذشته را نمی‌داد و بیشترین حجم در گروه‌های خودرو، فلزات، سیمان و انبوه‌سازان بود و سهم‌های کوچک امروز جان گرفتند.

با نگاهی به میزان ارزش بازار، می‌توان دریافت که طی معاملات امروز بازار سرمایه، گروه‌های شیمیایی، فلزات اساسی، معدنی‌ها و فراورده‌های نفتی بیشتر قرمز پوش بودند.

دوربرگردانی در نزدیکی ساعت 10/ افزایش مالیات و واکنش لحظه‌ای نوسان‌بگیران

در بررسی‌های بیشتر می‌توان دریافت که بیشترین ارزش معاملات امروز در دستان خودروسازان بود چراکه «خودرو» با 55 میلیارد و «خساپا» با 15.4 میلیارد تومان در این لیست خودنمایی می‌کردند ضمن آنکه «پارند» با 28.7، «وبملت» با 28.6، «کیان» با 27.4، «کمند» با 25.7 و «سخوز» با 14 میلیارد تومان در این لیست قرار گرفتند.

از سوی دیگر نمادهایی همچون «فملی»، «پارسان»، «کگل»، «شتران»، «شبندر»، «ومعادن» و «شپنا» جزو نمادهای فروشنده بازار محسوب شدند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر