بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

قیمت اینترنت در ایران گران است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قیمت اینترنت نسبت به سطح درآمد مردم در ایران گران است در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته درآمدهای قشر متوسط جامعه ۱۰ برابر ایران است در حالی که قیمت اینترنت در این کشورها پایین‌تر است.
کد خبر : ۱۸۹۹۳۲

به گزارش بورس نیوز، حمید گرمابی درباره قیمت اینترنت در ایران، گفت: قیمت اینترنت نسبت به سطح درآمد مردم در ایران گران است در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته درآمدهای قشر متوسط جامعه ۱۰ برابر ایران است در حالی که قیمت اینترنت در این کشورها پایین‌تر است.

نماینده مردم فیروزه و نیشابور در خانه ملت بیان کرد: در حال حاضر اینترنت یکی از بسترهای توسعه کشورها به شمار می‌آید اما گرانی اینترنت در ایران یکی از موانع توسعه است و باید با توجه به ظرفیت اپراتورهای اینترنت همراه موجود در کشور و ایجاد رقابت میان آنها زمینه ارائه خدمات باکیفیت و با قیمت مناسب فراهم شود.

وی با بیان اینکه اپراتورهای اینترنت همراه باید بسته‌های اینترنتی را با هزینه‌های مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند، افزود: بر اساس صحبت‌های مسئولان این حوزه مقرر شده در یک هزار نقطه وای فای رایگان در اختیار مردم قرار گیرد که تاکنون ۳۰۰ منطقه از این طرح اجرایی شده است.

نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود که اینترنت به صورت عمومی در اختیار مردم قرار گیرد. در صورتی که اینترنت با قیمت ارزان در اختیار مردم قرار گیرد تحول عظیمی در مناطق دورافتاده و محروم صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: زیرساخت مورد نیاز برای محقق شدن دولت الکترونیک اینترنت است این در حالی است که در روستاهای کوچک با خانوار محدوده تاکنون زیرساخت‌های مورد نیاز فراهم نشده است.

وی گفت: مخابرات درصدد پیاده‌سازی تکنولوژی جدید در روستاهای دورافتاده است تا اینترنت به صورت محلی در اختیار روستاییان قرار گیرد با تحقق این مهم از یک سو زمینه استفاده از اینترنت برای آنها فراهم می‌شود و از سوی دیگر کمبود تلفن ثابت تا حدودی برای آنها جبران می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در صورت اجرایی کردن طرح مذکور بسیاری از مشکلات در مسیر اجرایی شدن دولت الکترونیک رفع می‌‌شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در 11ماهه سال گذشته اتفاق افتاد؛

رشد 17درصدی صادرات زنجیره فولاد

معاون علمی و فن آوری رییس جمهور در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه، از برنامه های توسعه استارت آپ ها

به مناسبت آغاز سال جدید صورت می‌گیرد؛

عیدی همراه اول به تمامی مشترکان دائمی و اعتباری

به‌منظور تکریم و افزایش رضایت‌مندی مشترکان صورت می‌گیرد؛

هدیه ویژه برای تمام همراه اولی‌ها

ارسال نظر