بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

خودداری از مصرف چای‌های اسانس‌دار و آلوده خارجی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: توصیه می‌کنم مردم که از مصرف چای‌های اسانس‌دار و آلوده خارجی خودداری کنند. بخشی از ضایعات چای ایرانی را برای انجام برخی بازسازی‌ها و فرآوری‌ها از کشور خارج می‌کنند و مجددا تحت عنوان برندهای معتبر خارجی مجددا به کشور وارد می‌کنند.
کد خبر : ۱۸۹۹۴۳

به گزارش بورس نیوز، مهرداد بائوج لاهوتی درباره واردات چای خارجی با تعرفه آزاد اظهار کرد: چرا باید برای واردات چای ارز دولتی اختصاص پیدا کند؛ واردکنندگان چای خارجی از یک سو ارز با قیمت پایین دریافت می‌کردند و از سوی دیگر از رانت به وجود آمده در این میان استفاده می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس دهم با اشاره به اینکه به صورت مثال واردکنندگان چای را به قیمت هر کیلو 4 دلار خریداری می‌کردند اما اعلام قیمت آن را سه دلار اعلام می‌کنند، بیان کرد: کسی که تمایل به مصرف چای خارجی دارد باید هزینه آن را پرداخت کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: شرایط فعلی بهترین فرصت برای واقعی شدن قیمت چای ایرانی است. با این اتفاق دیگر لازم نیست دولت یارانه‌ای به کشاورزان چای کار بپردازد. میزان درآمد کشاورزان از هر هکتار باغ چای حدودا 6 میلیون تومان است که رقم بالایی با توجه به هزینه‌ها نیست.

نماینده مردم لنگرود در خانه ملت تاکید کرد: توصیه می‌کنم مردم که از مصرف چای‌های اسانس‌دار و آلوده خارجی خودداری کنند. بخشی از ضایعات چای ایرانی را برای انجام برخی بازسازی‌ها و فرآوری‌ها از کشور خارج می‌کنند و مجددا تحت عنوان برندهای معتبر خارجی مجددا به کشور وارد می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: 7 هزار از باغات چای کشور تغییر کاربری داده و کشاورزان تمایلی برای آباد کردن باغات باقی مانده ندارند. در شرایطی که این محصول با کیفیت بالا و مطلوب در کشور تولید می‌شود دلیلی وجود ندارد که برای واردات آن ارز دولتی اختصاص دهیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس:

تحریم در سرمایه گذاری خارجی تاثیر نداشت

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

شرکت ها ملزم به ارائه اطلاعات مالی در سازمان بورس هستند

بررسی وضعیت افرادی که صورت‌ها مالی را فراموش می‌کنند؛

جریمه نقدی مدیران/ گزارش مالی خصولتی‌ها در نوک پیکان بهارستان‌نشینان

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس گفت:

ارائه اطلاعات مالی شرکت ها به بورس

ارسال نظر