بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
در مجلس شورای اسلامی انجام می شود؛

بررسی طرح سپرده‌گذاری ارزی در بانک‌ها

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: این طرح کمک بسیاری در راستای جذب سرمایه ارزی کشور در بانک‌ها می‌کند، این طرح در مجلس در حال بررسی است.
کد خبر : ۱۸۹۹۸۶

به گزارش بورس نیوز، مهرداد بائوج لاهوتی درباره طرح سپرده‌گذاری ارزی در بانک‌ها اظهار کرد: این طرح کمک بسیاری در راستای جذب سرمایه ارزی کشور در بانک‌ها می‌کند، این طرح در مجلس در حال بررسی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: مقرر شد بعد از اتمام تعطیلات نوروز، کمیته‌ای ویژه موضوع سپرده‌گذاری ارزی را در دستور کار قرار دهد تا ابهامات آن احصا و بر طرف شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم توضیح داد: ممکن است در خانه‌های مردم حدود 10 میلیارد دلار ارز وجود داشته باشد. اگر این میزان سرمایه به سیستم بانکی برگردانده شود تحولی در فضای اقتصادی کشور رخ میدهد اما در این بین ابهاماتی وجود دارد که باید بررسی شود.

وی گفت: این سوال وجود دارد که اگر بانک‌ها این میزان ارز را نگه دارند و به آن سوددهند، با چه شرایطی می‌خواهند سرمایه مردم را برگردانند، آیا اسکناس ارز می‌دهند یا مانند سال‌های گذشته معادل ریالی سپرده را پرداخت می‌کنند.

لاهوتی در ادامه بیان کرد: طرح سپرده‌گذاری ارزی در بانک نقاط قوت و ضعف دارد. از سوی دیگر باید بررسی شود بانک‌ها در صورت نگهداری ارز‌ها متضرر نشوند، بنابراین باید شرایطی را در نظر گرفت که بانک‌ها بتواند از سرمایه‌های ارزی مردم استفاده کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: باید این سپرده‌گذاری‌ها به نحوی باشد تا هم مردم سود معقول داشته باشند و هم بانک بتواند از این سرمایه استفاده کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

شرکت ها ملزم به ارائه اطلاعات مالی در سازمان بورس هستند

بررسی وضعیت افرادی که صورت‌ها مالی را فراموش می‌کنند؛

جریمه نقدی مدیران/ گزارش مالی خصولتی‌ها در نوک پیکان بهارستان‌نشینان

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس گفت:

ارائه اطلاعات مالی شرکت ها به بورس

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

بانک مرکزی باید سپرده ارزی مردم را تضمین کند

ارسال نظر