بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
بازار امروز روند اصلاح قیمتی سهام را در پیش گرفت زیرا بسیاری از معاملات به سقف قیمتی خود رسیده و افرادی که استراتژی کوتاه مدت‌نگری یا نوسان‌گیری می‌کنند، معمولا به سمت نقد کردن گام برمی‌دارند ضمن آنکه برخی خبرهای منفی از جمله مسدود شدن حساب‌های ایران در برخی کشور‌ها نیز بر شدت این نگرش‌ها افزود.
کد خبر : ۱۹۰۰۲۳

بازار گام در مسیر اصلاح روزهای ابتدایی سال /شاخص 1254 واحد رشد کرد
به گزارش بورس‌نیوز، در نخستین روز پس از دومین تعطیلات فروردین ماه، شاخص‌کل بورس تهران با رشد 1254 واحد به 186 هزار و 535 واحد رسید.

همچنین شاخص‌کل «هم‌وزن» نیز با 661 واحد رشد به 36 هزار و 29 واحد رسید و شاخص بازار اول با 942 واحد افزایش در پله 138 هزار و 831 واحدی ایستاد ضمن آنکه شاخص بازار دوم نیز حاکی از آن بوده که 2412 واحد رشد را به خود ببیند تا به عدد 364 هزار و 768 واحدی دست یابد.

بازار گام در مسیر اصلاح روزهای ابتدایی سال /شاخص 1254 واحد رشد کرد

ارزش معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به 622 میلیارد تومان رسیده که ارزش بازار نقدی 587 میلیارد 994 میلیون تومان بود.

بازار امروز روند اصلاح قیمتی سهام را در پیش گرفت زیرا بسیاری از معاملات به سقف قیمتی خود رسیده و باید افرادی که استراتژی کوتاه مدت‌نگری یا نوسان‌گیری می‌کنند، این بازدهی‌ها رو نقد کنند اما از سوی دیگر، برخی خبرهای منفی از جمله مسدود شدن حساب‌های ایران در برخی کشور‌ها نیز بر شدت نگرش استراتژی سهام‌بازان کوتاه مدت‌نگر(نوسان‌گیران) افزود اما در کل بازار با رشد خوب خود در چند نخست کاری سال جدید، نیاز به اصلاح داشت.

امروز حجم بازار بیشتر در گروه‌های خودرویی، انبوه‌سازان، فلزات و بانکی‌ها بود و در برابر میزان ارزش بازار، پتروشیمی‌، فلزات، کانی‌ها و فراورده‌های نفتی جزو پیشروها بودند.

بازار گام در مسیر اصلاح روزهای ابتدایی سال /شاخص 1254 واحد رشد کرد

در بررسی‌های بیشتر می‌توان دریافت که بیشترین ارزش معاملات امروز در دستان خودروسازان بود چراکه «خودرو» با 21.7 میلیارد و «خساپا» با 12.5 میلیارد تومان در این لیست خودنمایی می‌کردند ضمن آنکه «وبملت» با 25.6، «شیران» با 16.9، «کیان» با 16، «ثمسکن» با 13.4 و «ستران» با 13 میلیارد تومان در این لیست قرار گرفتند.

از سوی دیگر نمادهایی همچون «فارس»، «فملی»، «فولاد»، «کگل»، «رمپنا»، «بفجر» و «وصندوق» جزو نمادهای فروشنده بازار محسوب شدند.

بازار گام در مسیر اصلاح روزهای ابتدایی سال /شاخص 1254 واحد رشد کرد

بر اساس این گزارش، نمادهایی همچون «اخابر» با شاخص 287، «شپنا» با 110 واحد، «همراه» با 99واحد، «کچاد» با 81واحد و «شتران» با 74 واحد بیشترین تاثیرگذاری را در بازار داشته ضمن آنکه در این لیست باید «فارس» و «فملی» را با منفی 83 واحد گنجاند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر