بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
در بازار امروز اتفاق افتاد؛

خودرویی‌ها، مورد توجه معامله‌گران سهام

خودرویی‌ها از جمله‌ نمادهایی بودند که از ابتدای سال جاری توجه ویژه معامله‌گران سهام را به خود جلب کرده‌اند. امروز هم این گروه بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند.
کد خبر : ۱۹۰۰۳۱

به گزارش بورس نیوز، نزدیکی به زمان برگزاری مجامع و انتظار برای تقسیم سود حداکثری یکی از دلایلی است که سرمایه‌گذاران را به خرید سهام ترغیب کرده است. انتظارات تورمی هم موجب شده تا شرکت‌‌های تولیدی داخلی مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار بگیرد.

در عین حال، خودرویی‌ها از جمله‌ نمادهایی بودند که از ابتدای سال جاری توجه ویژه معامله‌گران سهام را به خود جلب کرده‌اند. امروز هم این گروه بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. به طوری که ۴۹۸ میلیون و ۵۱۷ هزار سهم این گروه به ارزش ۸۱۰ میلیارد و ۶۴۳ میلیون ریال در بورس اوراق بهادار خریداری شد.

در کنار آن، رشد قیمت نفت و رشد سطوح قیمتی نمادهای پالایشگاهی در کنار تداوم حرکت مثبت گروه‌‌های کوچکتر بازار، روزهای خوبی را برای شرکت‌‌های فعال در این حوزه رقم زده است. به طوری که شرکت‌‌های پتروشیمی امروز مورد توجه ویژه بازار بودند. هرچند که بیشتر نمادها در این گروه معاملاتی نوسانی داشتند، اما در نهایت، گروه شیمیایی دومین گروه از نظر ارزش معاملات بود. تعداد ۱۴۴ میلیون سهم این گروه به ارزش ۷۹۰ میلیارد و ۳۶۶ میلیون ریال در بورس دادوستد شد.

در پایان معاملات امروز بورس اوراق بهادار، شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای «اخابر»، «شپنا»، «همراه»، «کچاد»، «شتران» با رشد حدود ۱۲۵۴ واحدی مواجه شد و به ۱۸۶ هزار و ۵۳۵ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن هم با رشدی ۴۶۱ واحدی به ۲۵ هزار و ۱۴۸ واحد رسید. شاخص‌‌های بازار اول و دوم هم روندی صعودی در پیش گرفتند. شاخص بازار اول رشدی ۹۴۲ واحدی و شاخص بازار دوم ۲۴۱۲ واحد رشد را در پرونده کاری خود ثبت کردند.

در میان شرکت‌‌ها هم بانک ملت، امروز بیشترین ارزش معاملات را داشت. بیش از ۸۱ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۲۵۶ میلیارد ریال در بورس دادوستد شد. پس از آن، ایران خودرو با معاملات ۲۱۷ میلیارد ریالی قرار گرفت. از نظر حجم هم شرکت‌‌های پارس خودرو و سرمایه‌گذاری مسکن صدرنشین بودند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر