بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان مطرح کرد:

رتبه دهم ایران در رده بزرگترین فولادسازان جهان

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: صنعت فولاد در سال‌های گذشته با تلاش دولت‌ها، متخصصان و مشاوران رشد خوبی داشته است. به طوری که در حال حاضر ایران رتبه دهم بزرگترین فولادسازان جهان را به خود اختصاص داده است.
کد خبر : ۱۹۰۰۷۵

به گزارش بورس نیوز، حمیدرضا عظیمیان درباره پیشرفت تولید و صادرات صنعت فولاد اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ظرفیت تولید فولاد کشور حدود ۶۰۰ هزار تن بود و ۴ میلیون تن نیز واردات انجام می‌شد اما در حال حاضر ظرفیت نصب شده فولاد حدود ۳۵ میلیون تن و ظرفیت تولید به ۲۵ میلیون تن افزایش یافته است.باتوجه به اینکه میزان صادرات انواع فولاد به بیش از ۸ میلیون تن رسیده است.

وی افزود: صنعت فولاد در سال‌های گذشته با تلاش دولت‌ها، متخصصان و مشاوران رشد خوبی داشته است. به طوری که در حال حاضر ایران رتبه دهم بزرگترین فولادسازان جهان را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان به نقش بورس کالا در توسعه صنعت فولاد اشاره و خاطرنشان کرد: بورس کالا محلی مناسب برای کشف قیمت محصولات فولادی بر اساس عرضه و تقاضا، تعیین قیمت واقعی و جلوگیری از ایجاد رانت در بازارها است.

عظیمیان ادامه داد: می‌توان گفت عرضه محصولات در بورس کالا هم منافع تولیدکننده و هم مصرف‌کننده را در بردارد؛ بورس کالا به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا آنها بتوانند محصولات خود را با قیمت‌های شفاف، به فروش رسانده و در طرف مقابل نیز مصرف‌کنندگان به طور مستقیم و بدون واسطه‌، محصول موردنیازشان را با قیمتی واقعی تهیه کنند.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در ادامه به چشم‌انداز صنعت فولاد گفت: اگر تنگناها و مشکلات این صنعت برطرف شود می‌توانیم شاهد توسعه صنعت فولاد که یکی از مزیت‌های مهم کشور است باشیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
امروز در تالار صنعتی و معدنی بورس کالا انجام می شود؛

بورس کالا میزبان ورق گرم B و C

در تالار فراورده های نفتی و پتروشیمی صورت می‌گیرد؛

عرضه بیش از 17هزار تن مواد شیمیایی در اولین روز هفته

ارسال نظر