بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
همانطور که نظرسنجی اخیر نشان داد، در معاملات امروز تلاش خریداران در نماد «خودرو» بیش از فروشندگان بود.
کد خبر : ۱۹۰۰۷۹

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی بورس نیوز، شرکت «ایران خودرو» روز گذشته در خصوص رشد قیمت سهام شرکت شفاف سازی کرد که در آن از تلاش جهت استفاده از راهکارهای قانوني به‎منظور خروج از شمول ماده 141 قانون تجارت، خبر داد.

سنگینی تقاضا بر عرضه چربید / قدرت‎نمایی خریداران در نماد «خودرو»

این شرکت با سرمایه 1530 میلیارد تومانی، بیش از 4677 میلیارد تومان زیان انباشته دارد. سهام شرکت «ایران خودرو» در سال 97 افزایش اندک 5 درصدی داشت و در حالی که سال را در قیمت 273 تومان آغاز کرد، با قیمت 288 تومان به کار خود پایان داد.

ولی سال 98 برای این سهم پربار و پرقدرت آغاز شد و طی چند روز گذشته از سال جدید، 32 درصد بازدهی برای سهامداران خود به ارمغان آورده است. در این مدت نیز شاهد حجم معاملات کم سابقه در «خودرو» هستیم.

بر اساس نظرسنجی انجام شده از سوی بورس نیوز، قبل از شروع معاملات امروز، 55 درصد از شرکتکنندگان اعلام کردند که در سمت خریدار «خودرو» قرار خواهند گرفت و 45 درصد دیگر، موضع خود را فروش عنوان کردند.

سنگینی تقاضا بر عرضه چربید / قدرت‎نمایی خریداران در نماد «خودرو»

در معاملات امروز، 1753 کد خریدار ظاهر شد که 24 کد به نام حقوقیها ثبت گردید. در مقابل، از 1567 کد فروشنده، 22 کد حقوقیها مشارکت داشتند. 27 درصد از خریدها توسط حقوقی‎های فعال در بازار سهام انجام گرفت. به عبارت دیگر، سمت خرید شلوغ‎تر از سمت فروش بود و از کل افراد شرکت‎کننده در معاملات نماد «خودرو»، 53 درصد در سمت تقاضا ایستادند و 47 درصد دیگر عزم فروش کردند.

هر چند که امروز صف خرید سنگین این نماد برای دقایقی عرضه شد اما در نهایت، خریداران کوتاه نیامدند و باز هم تشکیل صف خرید دادند. انتظار میرود معاملات فردای «خودرو» متعادل گردد و در ناحیه مثبت دنبال شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نامه شفاف‌سازی سمند به بورس رسید؛

بار وثایق در «خاور»

نامه شفاف‌سازی سمند به بورس رسید؛

بار وثایق در «خاور»

ارسال نظر