بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
تهدید آمریکا به قرار گرفتن سپاه در لیست تروریستی و واکنش تند برخی از مسئولین کشور عامل منفی شدن شاخص بازار سرمایه در ساعات اولیه صبح امروز محسوب می‌شود.
کد خبر : ۱۹۰۱۰۳

شرایط سیاسی کشور عامل منفی شدن بازار در ساعات اولیه معاملات/ جذابیت گروه صنایع غذایی برای فعالان بازار

به گزارش بورس‌نیوز، همزمان با آغاز فصل سرسبزی و شکوفایی شاخص بازار سرمایه نیز در چند روز اخیر لباس سبز برتن پوشید اما صبح امروز فعالین بازار سرمایه امروز در اتفاقی غیرمنتظره شاهد افت و قرمز پوشی شاخص بازار بودند که کارشناسان دلایلی مختلفی همچون شرایط سیاسی کشور را در این زمینه موثر می‌دانند.

علی اصغر خبیری مدیرعامل کارگزاری ایساتیس پویا به خبرنگار بورس‌نیوز گفت: پیامدهای سیاسی منطقه‌ای عاملی برای افت شاخص بازار در ساعت اولیه معاملات بازار محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تهدید آمریکا به قرار گرفتن سپاه ایران در لیست تروریستی و واکنش تند برخی از مسئولین کشور عامل منفی شدن شاخص بازار سرمایه در ساعات اولیه صبح امروز بود اما سرعت افت شاخص کاهش یافته است.

کارشناس بازارسرمایه در پاسخ به این سوال که با توجه به اعمال تحریم‌ها و شرایط سیاسی و اقتصادی کشور وضعیت پتروشیمی‌ها و فولادی در سال 98 را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: شرکت های پتروشمی در کوتاه مدت به دلیل عملکرد مطلوب سال گذشته و نیز برگزاری مجامع شرایط خوبی را تجربه می کنند اما در میان و مدت و بلندمدت مشکلات ناشی از تحریم گریبانگیر آن ها خواهد شد.

خبیری با اشاره به اینکه اعمال تحریم‌ها در مجموعه‌های صادرات محور موثر خواهد بود، افزود: در این زمینه پتروشیمی‌ها به دلیل محدودیت‌های موجود در زمینه جابه‌جایی منابع مالی آسیب بیشتری خواهند دید بنابراین در سال جاری قیمت سهام پتروشیمی افزایش نمی‌یابد.

این کارشناس بازارسرمایه ادامه داد: به دلیل شرایط اقتصادی موجود در کشور فعالان بازار سرمایه به سمت صنایع غذایی و فولادی که نیاز داخل را پوشش می‌دهند، جذب خواهند شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر