بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به پادزهری که سریعا ترمز شاخص قرمز را کشید تا قیمت‌گذاری دستوری که از پیش بازنده است.
کد خبر : ۱۹۰۱۲۷

به گزارش بورس‌نیوز، امروز خبر تحریم سپاه پاسداران شاید به‌عنوان سمی می‌توانست بازار را عصبی کند که واکنش‌های منفی فراوانی را به بورس تزریق کند که پادزهر این سم، سریعا توانست ترمز شاخص قرمز بازار را بکشد.

شاید زیرمجموعه‌های سپاه پاسداران در نگاه نخست بتوانند از تحریم‌ها متضرر شوند اما توانمندی و وسعت فعالیت‌های که این شرکت‌ها طی چند دهه اخیر بدست آورده‌اند، می‌تواند راهگشای بسیاری امور اقتصادی از جمله شرکت‌های زیر چتر این ارگان نظامی شود زیرا تا آنجایی که تجربه ثابت کرده، این شرکت‌ها در امور داخلی فعالیت دارند و چندان فعالیت‌های بین‌المللی که خارج از حیطه کلان نظام جمهوری اسلامی باشد، ورودی پیدا نمی‌کنند.

بنابراین شاید این تیر سمی که امروز به سمت ایران پرتاب شد، سم مهلکی همچون تحریم‌های که بر بدنه دولت عفونت کرد را نداشته باشد چراکه پادزهر برای چنین تیرهای از سال‌ها پیش در نظر گرفته شده است.

محاسبه‌ قیمت ورق‌های فولادی
با توجه به اینکه در فرمول قیمت‌گذاری جدید ورق‌های فولادی آمده پایه متاثر از نرخ معامله قبلی نیست، و ضمنا ریسک بیشتری متوجه نوسان گیران خواهد بود؛ بنابراین به نظر می رسد این روش تعیین قیمت پایه به کاهش قیمت ها منجر خواهد شد.

اما با بررسی‌های که انجام شد به نظر می رسد تغییر فرمول تعیین قیمت پایه اثر بلندمدتی در بازار محصولات فولادی بر جای نخواهد گذاشت. یکی از مهم‌ترین فاکتورهای اثرگذار بر قیمت محصولات فولادی در بازار داخل ، عرضه و تقاضا است. 

قیمت گذاری دستوری، شاخص تعیین قیمت محصولات فولادی در بازار نیست و عرضه و تقاضا، قیمت واقعی را مشخص می کند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر