بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
تا چندین دهه پیش برای بی‌ام‌و رسیدن به z4چیزی شبیه به یک رویا بود. قبل از این همدر این شرکت خودروهای مشابهی مانند z1، z3 و z8 هم امتحان شده بودند اما سرانجام از سال ۲۰۱۳ بود که با همکاری تویوتای ژاپنی توانست تغییر بزرگی در سلیقه عمومی خودرو ایجاد کند. به همین ترتیب خودرویی به بازار آمد که به جای سقف فلزی تاشو، سقف پارچه‌ای سبک و ساده داشت.
کد خبر : ۱۹۰۱۳۵

چرا z4 را باید یک شاهکار بنامیم؟
در پنج ثانیه چه کاری می‌توان کرد؟ پنج قدم برداشت، یک بند یک کفش را بست یا کارهای کوچک دیگر؛ اما با داشتن یک z4 در پنج ثانیه می‌توان ۱۰۰ کیلومتر مسافت را پیمود. خودرویی به سرعت باد و زیبایی منحصر به فرد که کابین کوچک و سقفی پارچه‌ایبرای نشستن دو نفر دارد.

تا چندین دهه پیش برای بی‌ام‌و رسیدن به z4چیزی شبیه به یک رویا بود. قبل از این همدر این شرکت خودروهای مشابهی مانند z1، z3 و z8 هم امتحان شده بودند اما سرانجام از سال ۲۰۱۳ بود که با همکاری تویوتای ژاپنی توانست تغییر بزرگی در سلیقه عمومی خودرو ایجاد کند. به همین ترتیب خودرویی به بازار آمد که به جای سقف فلزی تاشو، سقف پارچه‌ای سبک و ساده داشت.

Z4 طوری طراحی شده که نگاه کردن به آن ما را به یاد یک کوسه عصبانی در دل دریا می‌اندازد. این خودرو در دو نوع مدل 20I و 28i به بازار آمده است که هیچ کدام در پیشرانه‌های دو لیتری چهار سیلندری خود با هم فرقی ندارند. تفاوتشان در عوض به قدرت تولیدی توربوشارژ آنها برمی‌گردد. مسیری که بی ام و برای رسیدن به این خودرو طی کرده از مدل 20i با ۱۲۷ اسب بخار شروع شده اما امروز همه مرزهای قدرت را درنوردیده‌ است.

اگر به دنبال بی‌ام‌و z4 قدرتمند‌تر می‌‌شود باید سوار یک مدل 28i شوید تا با ۲۴۵ اسب بخار حسابی گرد و خاک کنید. از این خودرو یک موتور 6 سیلندر توربوشارژ سه لیتری هم به ندرت در بازار دیده می‌شود که می‌تواند ۳۴۰ اسب بخار تولید کند و گشتاور بسیار بالایی هم دارد. در توضیحات شرکت سازنده نوشته شده که با کمی تیونینگ و تغییرات در نرم‌افزار این بی‌ام‌و z435i می‌تواند تا ۷۰۰ اسب بخار براند. موتوری که در این خودرو به کارگرفته شده در سال ۲۰۱۰ عنوان بهترین موتور سال را بر شانه‌های خود نصب کرده است.

اوربوست کردن امکان دیگری است که bmw z4 در دو ثانیه به راننده می‌دهد. طوری که در دنده سه و هفت یک اجازه می‌دهد که گشتاور تا ۵۰۰ نیوتن متر افزایش ‌یابد. در هر صورت یکی دیگر از ویژگی‌های مشترک همه این سری از خودرویی که بی‌ام‌و تولید کرده حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بوده که نشان می‌دهد این خودرو می‌تواند حسابی ما را هیجان‌زده کند.

آخرین مدل از این خودرو که به ایران نیامده به نام i40 ۳۸۲ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که همان ۱۰۰ کیلومتر را در ۴ ثانیه می‌پیماید.

این دو خودروی مشابه

قیمت bmw z4 بسته به مدل آن متفاوت است اما آخرین مدل موجود آن در ایران را می‌توان در سایت دیوار بین ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان خرید. با اینکه باکستر از شرکت پورشه شباهت زیادی به z4 دارد اما از لحاظ قیمتی این دو هیچ نزدیکی به هم ندارند. برای خرید آخرین مدل پورشه از دیوار با قیمتی کمتر از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان روبرو نمی‌شویم. البته تفاوت‌های دیگری هم وجود دارد که بین این دو رقیب مرزکشی می‌کند. برای مثال بی‌ام‌و z4 را به شکل خودرویی کلاسیک تهیه کرده اما باکستر با آن کاپوت کوتاه و رو به پایین خیلی اسپرت ظاهر شده است.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
غلط : با داشتن یک z4 در پنج ثانیه می‌توان ۱۰۰ کیلومتر مسافت را پیمود

درست : با داشتن یک z4 در پنج ثانیه می‌توان ۱۰۰ کیلومتر سرعت گرفت
سعید
Netherlands
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
بورس نیوز جان با این افزایش قیمت ها پیاز و گوشت و ... هم نمی تونیم بخریم آخه این چه خبریه؛ دیگه پراید هم نمی شه خرید چه برسه به این . الان بیشتر خبر از زندگی پس از مرگ بزن که الان آرزوی خیلی ها شده مردن شاید اون دنیا تو منطقه ایرانش دوباره متولد نشیم و بتونیم زندگی کنیم