بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90مجلس:

دولت به سهم خود بازار ارز را به خوبی مدیریت کرده است

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در ماه‌های گذشته، دولت به سهم خود بازار ارز را به خوبی مدیریت کرده، با این حال قابل پیش‌بینی نیست که در سال جاری چه اتفاقی در این بازار رخ خواهد داد.
کد خبر : ۱۹۰۱۶۲

دولت به سهم خود بازار ارز را به خوبی مدیریت کرده است

به گزارش بورس نیوز، بهرام پارسایی درباره توان مدیریت بازار ارز از سوی دولت و بانک مرکزی در سال 98، اظهار کرد: در ماه‌های گذشته، دولت به سهم خود بازار ارز را به خوبی مدیریت کرده، با این حال قابل پیش‌بینی نیست که در سال جاری چه اتفاقی در این بازار رخ خواهد داد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس دهم ادمه داد: شرایط کشور به گونه‌ای است که برای موفقیت در هر مسیری، مثل مدیریت و کنترل بازار ارز نیاز به همدلی و همیاری همه با هم وجود دارد.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت افزود: بدون شک دولت به تنهایی و بدون حضور گروه‌های اثرگذار و سازمان‌ها مرتبط با فضای اقتصادی کار سختی را برای مدیریت این بازار خواهد داشت. با این حال اعتقاد دارم اگر همه کنار هم باشند می توان بازار را مدیریت کرد.

وی با اشاره به لوایح چهارگانه مرتبط به FATF بیان کرد: علاوه بر تعاملات داخلی، ثبات بازار ارز به لوایح چندگانه‌ای بستگی دارد که در مجمع تشخیص برای آن تصمیم‌گیری می‌شود. تصویب نشدن این لوایح طبق نظر همه کارشناسان حوزه اقتصادی باعث افزایش ناگهانی نرخ دلار می‌شود.

پارسایی تاکید کرد: تصویب لوایح چهارگانه حداقل می‌تواند باعث ثبات در بازار اقتصادی و ارز در کشور شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: هر میزان نقدینگی در جامعه بیشتر شود بدون شک بر ارزش پول ملی اثر منفی خواهد داشت و به نظر می‌رسد باید بازارهای جدید برای سرمایه‌گذاری تعریف کرد.

وی افزود: مردم برای حضور در بازارهای سرمایه‌گذاری حق انتخاب دارند. بازارهایی مثل دلار، سکه، طلا، خودرو و مسکن وجود دارد. مخصوصا بازار کاذبی که در خودرو ایجاد شده و خودروسازان نهایت بهره‌برداری را از این موضوع کرده‌اند. طبق آمار، بازار مسکن کم‌ریسک‌ترین بازار برای سرمایه‌گذاری محسوب می شود.

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: علاوه بر هماهنگی داخلی، ثبات بازار ارز به تعامل ما با دنیا و کشورهایی که امکان ارتباط با آنها را داریم بستگی دارد. ترامپ تهدیدهای بسیاری علیه ایران را مطرح می‌کند و عبور از آن باید با رفتار متقابل مسئولان و افراد تصمیم‌گیر باشد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

اول باید بازار خودرو ساماندهی شود

در گفت‌وگو با کارشناسان حوزه مسکن بررسی شد؛

ارزش‌گذاری ورود به بازارمسکن با فاکتور سال 98

ارسال نظر