بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

افزایش نرخ ارز تنها به نفع صادراتی‌های تهاترمحور

در حال حاضر شرکت‌های صادرات‌محور با محدویت‌های ناشی از بازگشت ارز حاصل از صادرات دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند و با رکود صادرات مواجه هستند بنابراین افزایش نرخ ارز در وضعیت این شرکت‌ها و بازار سرمایه تاثیرگذار نخواهد بود.
کد خبر : ۱۹۰۲۰۲
افزایش نرخ ارز بی تاثیر در بورس
به گزارش بورس نیوز، باتوجه به تصمیم آمریکا مبنی بر قرار دادن نام سپاه ایران در لیست تروریست ها و تاثیر آن در افزایش نرخ ارز انتظار می رفت که بازار سرمایه نیز دستخوش تغییراتی در جهت منفی شود اما امروز نماگر این بازار با رشد 3553 واحدی در پله 193.978 واحدی ایستاد.

در این خصوص حمیدرضا مهرآور مدیرعامل کارگزاری بانک سامان به خبرنگار بورس نیوز گفت: شرکت‌های بورسی در سال گذشته عملکرد خوبی از خود برجای گذاشتند که سود آنها در ماه‌های آینده میان سهامداران تقسیم می‌شود که این امر نشان می‌دهد که باتوجه به پتانسیلی که سال گذشته برای این شرکت‌ها ایجاد شد، اطلاعات مالی 12 ماهه آن‌ها نیز مطلوب خواهد بود.

وی ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌ها ممکن است در بازارهای جهانی نیز اتفاق نظر بین چین و آمریکا زمینه را برای افزایش قیمت در این بازارها فراهم شود که این امر در افزایش سودآوری شرکت‌ها موثر خواهد بود.

مهرآور بابیان اینکه انتظار می‌رفت به دلیل افزایش نرخ ارز شاخص بازار نیز روند منفی را در پیش گیرد، افزود: در حال حاضر شرکت های صادرات محور با محدویت های ناشی از بازگشت ارز حاصل از صادرات دست و پنجه نرم می‌کنند و با رکود صادرات مواجه هستند بنابراین افزایش نرخ ارز در وضعیت این شرکت‌ها و بازار سرمایه تاثیرگذار نخواهد بود.

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان ادامه داد: افزایش نرخ ارز در شرکت‌هایی که مکانیسمی برای انتقال وجوه حاصل از صادرات محصولات خود پیدا کرده‌اند یا مبادلات خود را براساس تهاتر انجام می‌دهند، موثر خواهد بود.

وی افزود: باتوجه به توصیه‌های بانک مرکزی مبنی بر بازگشت دوباره نرخ ارز هنوز زمان تصمیم‌گیری برای این موضوع فرا نرسیده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر