بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به دلاری آقای معاونی که دیگر وجود خارجی ندارد تا لم‌پس از تعطیلات و تصمیمات یک‌شبه.
کد خبر : ۱۹۰۲۲۱
استراحتی در زمان کوه‌پیمایی/ کانادا یا سلطان‌آباد نتیجه مدیر پرتقال فروش/ یاد دلار آقای معاون بخیر!

به گزارش بورس‌نیوز، بازار طی معاملات سال جدید، آغاز پرقدرتی را به لحاظ رنگ‌ولعاب آغاز کرده و شاید در نگاه نخست روزهای به‌یادماندنی در کارنامه را به ثبت رسانده باشد.

اگر با همین فرمان بخواهیم به نظاره تابلو بنشینیم، باید گفت که تجربه مهرماه را نباید از یاد برد، شاخص در آن حوالی به 195 هزار واحد رسید و سپس ریزش را آغاز کرد بنابراین سهامدار نباید فراموش کند که هر فرازی، فرودی هم به همراه دارد؛ کوه‌پیمایی بدون استراحت برای فتح قله، امکان‌پذیر نیست.

«دلار آقای معاون»
کمی بیش از یکسال گذشت، خبری که بورس‌نیوز به عنوان نرخ ارز «تک‌نرخی» شد، آن روزها درست در ایام عید و پس از بهبوهه استارت قدرتمند دلار همه در پی دلار 4200 تومانی آقای معاون و بازار در معاملات 6 هزارتومانی دلار بود؛ آن روزها حتی در میدان فردوسی به طنز گفته می‌شد که نرخ دلار همین است، اگر گفتند 4200 تومان، بروید از خودشان بخرید؛ امروز این نرخ نه تنها 4200 تومان نیست بلکه در مرز 14 هزار تومان در برابر ریال قدبلندی می‌کند و از آن بالا بالاها به ریال دست تکان می‌دهد.

«از این عید تا آن عید»
یکی از عوامل مهم به قهقرا رفتن نظام پولی و معیشتی، تصمیم‌های اشتباه و البته نبود نظام بانکی بود که در ضعف دستگاه قضایی، مدیران دو تابعیتی را به صندلی‌های چرمی معرفی کرد که سر از کانادا یا سلطان‌آباد درآورند.

حال اهالی بهارستان، طبق عادت سالیانه خود تصمیمی برای بهبود ساختار نظام بانکی گرفته‌اند که احتمالا با نخستین تعطیلات مجلس، ادامه این تصمیم به تعطیلات بعد از عید سال آینده موکول خواهد شد.

البته شنیده شده که در طرحی که مجلس برای اصلاح ساختار نظام بانکی تدوین کرده اختیارات ویژه‌ای به بانک مرکزی برای نظارت بر بانک‌ها داده شده و همچنین نقش شورای فقهی که بر عملکرد بانک مرکزی نظارت دارد پر رنگ‌تر از گذشته است.

شاید جالب باشد، بانک مرکزی برای خود در حد وزارتخانه بود و تمام سیستم مالی کشور را در دست دارد اما مجلس فقط می‌تواند تحقیق و تفحص کند و در نهایت وزیر اقتصاد را سوال‌وجواب کند و روسای بانک‌مرکزی از گزند هر نسیمی از سوالات در امان بمانند، آیا این زیبا نیست!
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
سلام
گاهی نرخ ارزناشی ازکمبودمنابع است گاهی مربوط میشودبه واردات بی رویه گاهی هم ناشی از سفرهای غیرضروری ویابه اصطلاح ددری بودن افرادزالوصفت میباشد .
دولت محترم مسئول رتق وفتق اموراحادملت است وبایدنقاط ضعف راتبدیل به قدرت کندوعدالت اجتماعی راگسترش دهد.
البته گزینه های دیگری هم هست که همگی قابل کنترل میباشندولی ایاکسانیکه درحوزه کنترل هستندخودشان باانهاهمکاری ویااطلاع رسانی نمیکنند؟
بانک مرکزی درسرویس دهی ارزی شرط وشروط گیرندگان ارزی رارعایت نمیکند؟
تحقیقآ نه.
چراکه صادرکنندگان کالاارزسهمیه بانک مرکری راواریزنمیکنند.
اینهامعضلاتی است که نماینده گان مجلس محترم ازنظردورداشته اندودرتصویب قوانین غمض عین نموده یادستگاههای نظارتی دچارملاحظه کاری شده اندکه دودان به چشم ملت میرود.