بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
در معاملات امروز فرابورس ایران اتفاق افتاد؛

افت قیمتی اوراق تسهیلات مسکن

در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز اغلب نمادهای مورد معامله با افت قیمتی روبه رو شدند و در بازه 545 هزار تا 194 هزار ریال مورد معامله قرار گرفتند.
کد خبر : ۱۹۰۲۷۶

افت قیمتی اوراق تسهیلات مسکن

به گزارش بورس نیوز، معاملات فرابورس در نخستین روز کاری هفته با صعود پرقدرت شاخص کل در این بازار آغاز شد به طوری که تا ساعت 09:35 آیفکس با حدود 22 واحد رشد در سطح 2492 واحدی ایستاد، اما از میانه‌های بازار این نماگر رو به نزول گذاشت تا بدین ترتیب در پایان معاملات به رشد نزدیک به 3 واحدی و قرارگیری در ارتفاع 2473 واحدی بسنده کند.

در صعود امروز آیفکس نمادهای «کگهر» به میزان 5.4 واحد، «هرمز» 3 واحد و نماد «زاگرس» در حدود 0.8 واحد نقش‌آفرینی کردند. در مقابل اما نمادهای «مارون»، «دماوند»، «ذوب» و «شاوان» با افت قیمتی خود مانع از افزایش بیشتر این نماگر شدند.

معامله‌گران و سهامداران بازار پایه نیز امروز میزبان جابجایی 579 میلیون سهم به ارزش 1706 میلیارد ریال بودند.

روز جاری در بازارهای اول، دوم و پایه برخی نمادها متوقف و بازگشایی شدند. بر این اساس نمادهای «ثجوان»، «وثخوز» و «کرمان» متوقف و نمادهای «وآتوس»، «سفاسی» و «شلرد» بازگشایی شدند. همچنین در زمان معاملات نماد «سپرده1» به دليل افشاي اطلاعات براي شركت سپرده‌گذاري مركزي و تسويه وجوه متوقف و پس از افشای این اطلاعات بازگشایی و آماده ثبت معاملات شد.

در این میان سهامداران شرکت ذوب‌آهن روز جاری جابه جایی 224 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 387 میلیارد ریال را در نماد «ذوب» تجربه کردند. بدین ترتیب این نماد بیشترین حجم و ارزش معاملات را در میان سایر نمادهای مورد معامله در تمامی بازارهای فرابورس به ثبت رساند و همچنین پربیننده‌ترین نماد لقب گرفت.

بازار ابزارهای نوین مالی نیز امروز به استقبال معامله 32 میلیون ورقه به ارزش 2033 میلیارد ریال رفت. در این بازار معاملات اسناد خزانه اسلامی در 26 نماد جریان یافت که نرخ موثر بازده تا سررسید این اوراق در دامنه 17.91 تا 22.54 درصد قرار داشت. در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز اغلب نمادهای مورد معامله با افت قیمتی روبه رو شدند و در بازه 545 هزار تا 194 هزار ریال مورد معامله قرار گرفتند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در شاخص کل امروز فرابورس ثبت شد؛

تاثیر «ذوب»، «هرمز» و «سمگا» در رشد آیفکس

در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس انجام شد؛

نقل و انتقال بیش از 47میلیون ورقه بهادار

با اختصاص یک روز از حقوق پرسنل گل گهر انجام می شود؛

ساخت سالن ورزشی حمیدیه بعد از اخذ مجوز

ارسال نظر