بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران:

تعیین دقیق میزان خسارت سیل بر مزارع و باغات زمان بر است

رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران گفت: برای تعیین دقیق میزان خسارت سیل بر مزارع و باغات زود است اما برآوردهای اولیه گویای اثرگذاری سیل بر نخلستان‌های استان خوزستان است.
کد خبر : ۱۹۰۳۲۰

به گزارش بورس نیوز، سید رضا نورانی اظهار کرد: برای تعیین دقیق میزان خسارت سیل بر مزارع و باغات زود است اما برآوردهای اولیه گویای اثرگذاری سیل بر نخلستان‌های استان خوزستان است.

وی افزود: باتوجه به این مسئله احتمال کاهش تولید خرمای ایرانی بالاست با این حال باید تا کارشناسی دقیق میزان خسارت سیل بر بخش‌های مختلف صبر کرد. وسعت سیل زیاد بوده و مساحت جغرافیایی وسیعی را درگیر کرده است. به همین دلیل تعیین خسارت باغ‌ها و مزارع و نخلستان‌ها به زمان نیاز دارد.

رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران ادامه داد: استان خوزستان نخلستان‌های بزرگی را در بر می‌گیرد و سهم قابل توجهی در تولید خرمای کشور دارد. تا یک ماه آینده میزان دقیق خسارت‌های وارده به انواع باغ‌ها از جمله نخلستان‌ها مشخص می‌شود و با بررسی این اطلاعات می‌توان درباره وضعیت بازار انواع محصولات و میزان تولید اظهار نظر کرد.

نورانی درباره پرهیز از اظهارنظرهای تخمینی بیان کرد: در شرایط کنونی باید از اظهارنظرهای تخمینی درباره میزان خسارت‌های سیل بر بخش کشاورزی پرهیز کرد. به طور حتم تخمین‌ها با واقعیت متفاوت است. سیلاب در بعضی مناطق کشور نه همه شهر بلکه بخش‌هایی از شهرها و شهرستان‌ها را درگیر کرده و به مزارع و باغ‌های حومه شهرستان‌ها خسارت نزده است. پیش بینی پیش از موقع و اظهارنظر براساس تخمین‌ها نه کارشناسی‌های دقیق درباره خسارت سیل در بخش کشاورزی به التهاب دامن می‌زند و منفی بافی است.

رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران گفت: هیچ کس بر این باور نبود که پس از یک دوره خشکسالی به ترسالی برسیم و اکنون زمان مدیریت صحیح این برکت آسمانی برای پر کردن منابع زیرزمینی و چاه‌هاست تا در آینده دچار کمبود نشویم. خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی در دوره تحریم‌های ظالمانه یک الزام است و این سیاست را باید در مورد محصولات استراتژیک دنبال کرد تا برای تامین غذای مردم دست نیاز به سوی دیگران دراز نکنیم.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر