بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
با افتتاح سامانه تجارت انجام می شود؛

تعادل عرضه و تقاضای ارزی بین صادرکننده و واردکننده

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: با افتتاح این سامانه علاوه بر اینکه دیگر دولت دخالتی در تعیین نرخ ارز ندارد، بلکه شاهد تعادل عرضه و تقاضای ارزی بین صادرکننده و واردکننده خواهیم بود.
کد خبر : ۱۹۰۳۷۶

تعادل عرضه و تقاضای ارزی بین صادرکننده و واردکننده

به گزارش بورس نیوز، مهرداد بائوج لاهوتی درباره راه اندازی سامانه جامع تجارت، اظهار کرد: از آنجایی که قرار است در سامانه جامع تجارت ارز صادرکننده در اختیار واردکنندگان قرار گیرد، عملا دولت از مداخله در بازار ارز کنار می‌رود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: در گذشته شاهد تجربه دخالت دولت در بازار ارز بودیم و دیدیم این دخالت چه تبعاتی داشت و بلایی سر بازار و نرخ دلار آورد. با افتتاح این سامانه علاوه بر اینکه دیگر دولت دخالتی در تعیین نرخ ارز ندارد، بلکه شاهد تعادل عرضه و تقاضای ارزی بین صادرکننده و واردکننده خواهیم بود.

وی افزود: تعادل عرضه و تقاضا نرخ واقعی دلار را رقم می‌زند. به نظر می‌رسد با راه‌اندازی سامانه جامع تجارت و طرح ساماندهی ارزی، بتوان آرامش را به بازار آورد.

نماینده مردم لنگرود در خانه ملت به قیمت‌های غیر واقعی ارز در بازار آزاد، اشاره و تاکید کرد: در سامانه جامع تجارت صادرکننده و واردکننده بر سر قیمت به تفاهم می‌رسند و این کار باعث می‌شود دیگر ارقام نجومی که در حال حاضر وجود دارد به جامعه تزریق نشود و مردم با هدف حفظ سرمایه خود وارد این بازار پر ریسک نشوند.

لاهوتی در ادامه خاطرنشان کرد: سامانه جامع تجارت به نفع صادرکننده و واردکننده است. صادرکننده در این سامانه می‌تواند ارز خود را با قیمت روز به واردکننده بفروشد و از آن سو واردکننده دیگر برای خرید ارز مورد نیاز لازم نیست در بازار سوم سرگردان باشد و با قیمت مناسب ارز خود را خریداری می‌کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: با طرح ساماندهی ارزی و سپرده ارزی که در کمیسیون برنامه و بودجه مطرح است، می‌تواند 20 تا 25 میلیارد دلار اسکناس دلاری که در خانه‌های مردم نگهداری می‌شود را به سیستم بانکی آورد تا هم مردم منتفع شوند و هر سرمایه‌های کشور در مسیر تولید و توسعه هزینه شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سامانه جامع تجارت در راستا سامانه نیما گفت: در سامانه جامع تجارت دیگر تعیین قیمت با دولت نیست و صادرکننده و واردکننده می‌توانند بدون دخالت دولت و با توافق دلار را متناسب با قیمت روز خرید و فروش کنند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

قیمت ۵۴ دلار برای فروش نفت در سال آینده مناسب است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

شرکت ها ملزم به ارائه اطلاعات مالی در سازمان بورس هستند

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مطرح کرد:

پیشرفت 85 درصدی سامانه جامع ارزی

ارسال نظر