بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اکنون مشتری‌های سنتی و قدیمی نیز نمی‌توانند نفت ایران را خریداری کنند زیرا شناورها به کفایت خریداری نشده‌اند و در صورت خرید نیز شرکت‌های بیمه‌ای آن‌ها را بیمه نخواهند کرد، باتوجه به اینکه تبدیل این نفت به پول با توجه به تحریم‌ها بسیار سخت است.
کد خبر : ۱۹۰۳۷۸

مشتری‌های سنتی نمی توانند از ایران نفت بخرند

به گزارش بورس نیوز، هدایت‌الله خادمی درباره نبود مشتری برای هشتمین عرضه نفت در بورس، اظهار کرد: متاسفانه مسئولان زمانی به فکر فروش نفت از طریق بورس افتادند که کشور در اوج تحریم‌ها قرار داشت اما اگر این قدم را سال‌ها قبل برداشته بودند، علاوه بر ایجاد زیرساخت‌ها، بخش خصوصی نیز توانمندی لازم را بدست می‌آورد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در خانه ملت ادامه داد: اکنون مشتری‌های سنتی و قدیمی نیز نمی‌توانند نفت ایران را خریداری کنند زیرا شناورها به کفایت خریداری نشده‌اند و در صورت خرید نیز شرکت‌های بیمه‌ای آن‌ها را بیمه نخواهند کرد، باتوجه به اینکه تبدیل این نفت به پول با توجه به تحریم‌ها بسیار سخت است.

وی تاکید کرد: مسئولان زمان مناسبی را برای راه انداختن فروش نفت در بورس انتخاب نکرده‌اند. بهتر بود حدود دو دهه قبل پس از ایجاد بورس انرژی کیش، این بورس گسترش پیدا می‌کرد تا امروز خریداران توانمند و زیرساخت‌های قوی داشتیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم گفت: دلیل شکست فروش نفت در بورس برای پنجمین بار پس از 8 بار عرضه ایرادهای تکنیکی، ساختاری و شرایط نامناسب فروش نفت است. واقعیت این است که در حال حاضر حجم معاملات نفت پایین است و این موضوع بورس را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر