بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
خرید مسکن در شهرهای بزرگ برای جوانان و خانواده‌ها به آرزو تبدیل شده است. در اواخر سال گذشته، میزان تسهیلات مسکن افزایش محدودی داشت، اما با توجه به شرایط بازار مسکن، افزایش وام تأثیری در این حوزه نخواهد داشت.
کد خبر : ۱۹۰۵۳۸

به گزارش بورس نیوز، حمید بنایی درخصوص وضعیت بازار مسکن در سال جاری، اظهار کرد: در شرایط فعلی بازار مسکن در ما‌ه‌های آینده قابل پیش‌بینی نبوده و قیمت آن متأثر از عوامل مختلف مانند قیمت ارز و میزان عرضه و تقاضا است.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس دهم افزود: وزیر راه و شهرسازی وعده ساخت 400 هزار واحد مسکونی تا پایان دولت دوازدهم را داده است، اما به نظر می‌رسد که دولت از برنامه‌های خود برای تولید مسکن عقب افتاده است.

وی افزود: دولت در چند سال اخیر به بهانه اجرا و تکمیل مسکن مهر، تولید مسکن را با کندی و تأخیر عملیاتی کرد و عملا نتوانست بازار مسکن را به سمت رونق هدایت کند.

بنایی بیان کرد: خرید مسکن در شهرهای بزرگ برای جوانان و خانواده‌ها به آرزو تبدیل شده است. در اواخر سال گذشته، میزان تسهیلات مسکن افزایش محدودی داشت، اما با توجه به شرایط بازار مسکن، افزایش وام تأثیری در این حوزه نخواهد داشت.

این نماینده مردم در خانه ملت خاطرنشان کرد: به طور حتم حوادث اخیر کشور و وقوع بحران سیل، تمام برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی را تحت تأثیر قرار خواهد داد و این مسئله، بر بخش تولید مسکن نیز اثر می‌گذارد.

وی درباره کمبود مسکن در شهرستان‌ها ادامه داد: در شرایط کنونی مردم در شهرستان‌ها با کمبود مسکن مواجه هستند و این مسئله موجب افزایش قیمت در این مناطق شده است، از طرف دیگر در بحث تولید مسکن، کشور از برنامه ششم توسعه عقب افتاده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: کشور در سال حداقل به حدود 800 هزار واحد مسکن جدید نیاز دارد تا کمبود بازار مسکن بیش از این نشود. قطعا تحقق این مسئله نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح متولیان بازار مسکن است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر