بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
مدیر مالی شرکت قند هگمتان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

بازدهی ۳۰۰ درصدی «قهکمت» / تداوم روزهای سبز در قندی‌ها

بذر چغندرقند با ارز دولتی وارد می شود. چنانچه دلار ۴۲۰۰ تومانی حذف شود، قیمت چغندرقند و به تبع آن قیمت شکر افزایش خواهد داشت.
کد خبر : ۱۹۰۵۴۷
به گزارش بورس نیوز، گروه قندی آخرین روز فروردین ماه را با صف خرید آغاز کرد. 
«قهکمت» از جمله نمادهای گروه قندی است که از ابتدای سال ۹۷ تا کنون بازدهی ۳۰۰ درصدی برای سهامداران خود به ارمغان آورده و بعد از چند روز منفی خوردن و اصلاح قیمتی، به نظر می رسد مجددا روند صعودی را شروع کرده و احتمالا باید شاهد لمس سقف های جدید در این گروه بود.
شرکت قند هگمتان در گزارش ۶ ماهه منتهی به پایان اسفندماه (حسابرسی نشده)، از تحقق سود ۳۲.۵ میلیارد تومانی خبر داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل جهش ۱۸۴ درصدی نشان می دهد.

اکبر نیک راه مدیر مالی شرکت قند هگمتان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص دلیل اقبال قندی ها بیان کرد: اتفاق خاصی در شرکت های قندی رخ نداده؛ اما در صورت حذف ارز دولتی، احتمالا قیمت شکر افزایش یافته و این موضوع در نهایت سودآوری شرکت‌های قندی را افزایش می دهد.

وی افزود: بذر چغندرقند با ارز دولتی وارد می شود. چنانچه دلار ۴۲۰۰ تومانی حذف شود، قیمت چغندرقند و به تبع آن قیمت شکر افزایش خواهد داشت.

این فعال صنعت شکر در رابطه با وضعیت کشت چغندرقند اظهار داشت: با وجود سیل و افزایش قیمت محصولات کشاورزی و... کشت چغندرقند با مشکل خاصی مواجه نیست و مطلوب ارزیابی می شود. به نظر می رسد امسال حجم برداشت چغندرقند کمتر از سال قبل نخواهد بود. فقط احتمالا برداشت چغندرقند به دلیل بارش ها کمی دیرتر انجام خواهد شد.

نیک راه تصریح کرد: با توجه به کلیه شرایط و ضمنا عدم تاثیر پذیری صنعت قند و شکر از تحریم ها، این صنعت چشم انداز روشنی دارد و امیدواریم سودآوری شرکت های قندی و همچنین قند هگمتان در سال جاری بیش از سال قبل باشد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر