بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

بلاتکلیفی خریداران نفت عاملی برای ابهام در بازارسرمایه

بلاتکلیفی در وضعیت معافیت خریداران نفت ایران، پیش‌بینی شرایط آینده بازار سرمایه را کمی دشوار کرده است.
کد خبر : ۱۹۰۵۶۳

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه در اواسط هفته گذشته بنابه دلایلی همچون عدم جذابیت دیگر بازارهای موازی رشد بی سابقه ای را تجربه کرد اما پس از آن دماسنج بازار روند اصلاحی را در پیش گرفت تاجایی که فعالان این بازار در آخرین روز کاری هفته گذشته شاهد ریزش 1979 واحدی شاخص و قرار گرفتن آن در ارتفاع 199 هزار و 911 واحدی بودند اما امروز بازهم شاخص بورس لباس سبز برتن پوشید و با رشدی بی سابقه با رشدی 4464 واحدی به 204 هزارو 375 واحد دست یافت. 

در این خصوص کیارش هومن مدیرعامل کارگزاری توسعه سهند در گفت و گو با خبرنگار بورس نیوز با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون نرخ دلار افزایش 3 برابری را تجربه کرده است، گفت: در شرایط فعلی قیمت سهام شرکت ها متناسب با نرخ دلار رشد نکرده است.

وی با بیان اینکه نرخ تجهیزات و دستگاه های شرکت ها بسیار زیاد است، افزود: در شرایط فعلی ارزش جایگزینی شرکت ها نیز افزایش یافته است.

هومن با بیان اینکه در حال حاضر بازارسرمایه با نگرانی هایی ناشی از اعمال تحریم‌ها دست و پنجه‌ نرم می‌کند، تاکید کرد: اگر معافیت هایی که برای خریداران نفت ایران درنظرگرفته شده تمدید نشود بازارسرمایه روند نزولی شدیدی را در پیش خواهد گرفت اما اگر تمدید شود بازار می تواند به صورت خزنده رشد را تجربه کند.

کارشناس بازارسرمایه ادامه داد: به دلیل افزایش نرخ دلار و عدم کاهش دلار نیمایی انتظاری برای رشد شرکت های صادرات محور نیز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی شرکت های صادرات محور به قدر کافی رشد را تجربه کرده اند، افزود: سهام این شرکت ها منفی نخواهد شد و روندی آهسته و پیوسته را در پیش خواهد گرفت.

هومن خاطرنشان کرد: انتظار می رود سهام هایی که تاکنون از بازار عقب مانده اند درآینده رشد را تجربه کنند.

وی تاکید کرد: به دلیل بلاتکلیفی در وضعیت معافیت خریداران نفت ایران پیش بینی شرایط آینده بازار سرمایه نیز ممکن نخواهد بود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر