بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به بورس نیوز اظهارکرد:

اتصال سرمایه و بورس باید تسهیل شود/ دستاوردهای تامین‌سرمایه باید به بازار تزریق شود

شرکت‌کنندگان حاضر در نمایشگاه با اطلاعات عمیقی وارد می‌شوند تا دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند، بنابراین شرکت‌های سرمایه‌گذاری و تامین سرمایه‌‌ها با ارائه این دستاوردها در حوزه مالی، اطلاعات عمیقی را به بازار و مردم نشان می دهند.
کد خبر : ۱۹۰۷۰۲

شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به خبرنگار بورس نیوز در خصوص اهمیت ابعاد فرهنگ‌سازی و نیاز آن در سال مالی جدید اظهار کرد: بازدیدهایی که روزانه به بیش از 10 هزار نفر از تمامی اقشار مانند دانش‌آموزان، فعالان بازار سرمایه، اساتید و دانشجویان حاکی از آن بود که بازارسرمایه طی سال‌های اخیر با توجه بیشتری روبه رو شده بنابراین باید یکی از اساسی ترین برنامه ریزی ها روی فرهنگ سازی متمرکز شود.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان حاضر در نمایشگاه با اطلاعات عمیقی وارد می‌شوند تا دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند، بنابراین شرکت‌های سرمایه‌گذاری و تامین سرمایه‌‌ها با ارائه این دستاوردها در حوزه مالی، اطلاعات عمیقی را به بازار و مردم نشان می دهند.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار افزود: این کار باعث می‌شود که مسیر برای سرمایه‌گذاری راحت‌تر و ساده‌تر باز شود و هم اینکه به عده ای به عنوان بیزنیس بازار سرمایه‌ اینجا بازاریابی کنند. یک شرکت کارگزاری ممکن است حتی اینجا کد صادر کند و به اشخاص کد بدهد. اینها کمک می‌کند که اتصال بین اشخاص و بازارسرمایه ایجاد شود و هم اینکه کسانی که قبلا در بازار سرمایه حضور نداشتند به بازار سرمایه جذب شوند. از این جهت این نمایشگاه را بسیار مفید می‌دانم و امسال مشارکت خیلی عالی و خوب بود.

محمدی درباره آموزش بازار سرمایه در این نمایشگاه توضیح داد: به نظرم در هر حال این آموزش‌‌ها می‌‌تواند مفید باشد. حتی در این نمایشگاه. هرچند که توصیه می‌‌کنیم ما به این چند روز متوقف نشویم و بعد هم این کار را ادامه دهیم. ارتباطات مستمری داشته باشیم. حتی در مقاطع سال کانال‌‌های ارتباطی داشته باشیم و مستمر اطلاعات را به مردم کشور بدهیم. این را حتما قبول دارم.

وی بیان کرد: فینتک‌‌ها، استارت‌آپ‌‌ها، فین‌استارز به استمرار این ارتباط کمک می‌کند. مثلا با نصب رایگان یک اپلیکیشن روی موبایل دائم اطلاعات دارد. یا مثلا با یک سایت و قابلیتی آشنا می‌شود که این قابلیت مستمر است و محدود به نمایشگاه نخواهد بود. حتما آموزش‌‌هایی که اینجا داده می‌شود و آموزش‌‌هایی که در دانشگاه‌‌ها داده می‌شود در کنار کارهایی که رسانه‌‌ها انجام می‌دهند.

محمدی تاکید کرد:رسانه‌‌ها رسالت بالایی دارند. آن هم این است که آموزش غیرمستقیم می‌دهند و آموزش شان پایدارتر است. چون فرمول‌‌ها را آدمی فراموش می‌کند اما وقتی شما از طریق چند جمله خیلی قابل پذیرش برای عموم توانستید فرهنگسازی کنید این فرهنگسازی در ذهن مردم و سرمایه‌گذار خواهد ماند. از این جهت فکر می‌کنم رسانه‌‌ها به ما کمک کنند.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار با اشاره به جلسه با پیشکسوتان گفت: بعضی ازاین دوستان نیم قرن تجربه دارند. این تجارت خیلی ارزشمند است. ما حتی جمله جمله این تجارب را می‌توانیم به عنوان یک کتاب برای خودمان تلفی کنیم. بیاییم آنها را بررسی کنیم. جاهایی ممکن است ما کوتاهی و غفلت کرده باشیم که طبیعتا باید آن را اصلاح کنیم. حتما این جلسات را ادامه خواهیم داد. اتصالی بین تاریخ بازار سرمایه و وضعیت کنونی است. طبیعتا تجاربی که آنجاها انباشته شده است بسیار ارزشمند است و امیدواریم که از راهنمایی شان بتوانیم استفاده کنیم.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر