بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
مدیرعامل گروه سرمایه گذاری پتروشیمی ایرانیان گفت: تحریم‌‌ها امری غیرقابل پیش‌بینی نبوده بنابراین برای وقوع چنین حوادث اقتصادی، راهکارهای خاص خود را طلب می‌کند؛ ولذا تحریم‌ها نقطه پایان اقتصاد نیست بلکه محدودیتی موقتی بوده که نیازمند تزریق راهکارهای مناسب است.
کد خبر : ۱۹۰۷۰۴

اشرف زاده

رسول اشرف زاده مدیرعامل گروه سرمایه گذاری پتروشیمی ایرانیان در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز، درخصوص شرایط فعلی کشور و وضعیت شرکت‌های پتروشیمی در سال 98 اظهار کرد: اتفاقاتی که در گذشته متصور شده و پیش‌بینی آن نیز انجام شده بود در سال جاری رخ خواهد داد و این گروه سرمایه‌گذاری با ایجاد کارگروهی که از سال گذشته تشکیل شده بود، ابعاد مختلف تحریم‌ها را بررسی و به ازای هر تهدیدی که مطرح می‌شود یک سناریو قابل اجرا ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: تحریم‌‌ها امری غیرقابل پیش‌بینی نبوده بنابراین برای وقوع چنین حوادث اقتصادی، راهکارهای خاص خود را طلب می‌کند؛ ولذا تحریم‌ها نقطه پایان اقتصاد نیست بلکه محدودیتی موقتی بوده که نیازمند تزریق راهکاری برای دورزدن آن است و چنین محدودیتی توان ایجاد مشکل‌های بزرگ را ندارد بلکه تنها باید راهکاری ارائه کرد که در برابر این تحریم‌ها قدرتمدتر باشد.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری پتروشیمی ایرانیان با اشاره به اینکه این گروه طی سال‌گذشته برنامه‌های خود را تنظیم کرده بود، تاکید کرد: این گروه برای سال جاری، اتفاقات مهمی را رقم خواهد زد زیرا در ابتدا دو طرح پتروشیمی در سال جاری به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

وی با تشریح این دو طرح، تصریح کرد: واحد «الفین ایلام» و «اوره و آمونیاک لردگان» با مسیری هموار روبه‌روست چراکه تجهیزات مورد نیاز آن آماده و با منابع مالی هماهنگ شده است؛ قطعا در طول اجرای این دو طرح، هیچ مشکلی نخواهیم داشت. 

اشرف‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: شرکت‌های این گروه سرمایه‌گذاری حدود 4هزار میلیارد تومان ارزش بورسی داشته و حدود 15 هزار میلیارد تومان نیز ارزش شرکت‌های غیربورسی گروه سرمایه‌گذاری پتروشیمی ایرانیان بوده بنابراین با ارائه برنامه‌هایی کلان و قابل اجرا، برای هر شرکت پیش خواهیم رفت تا از کنار تحریم‌ها بدون وارد شدن هیچ خدشه‌ای به اقتصاد، عبور کنیم.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
United States of America
شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۴
یعنی پترول داره با 20درصد ارزش ذاتی اش معامله میشه!! سهمی که هنوز به قیمت چهارسال پیشش هم نرسیده!