بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
مدیرعامل بیمه تجارت‌نو در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

افزایش سرمایه «بنو» در دستور کار/ رشد چشمگیر پرتفوی در دو سال اخیر

اقدامات جدیدی در سال 98 انجام خواهد شد که ازجمله آنها می‌توان به شبکه ملی فروش بیمه‌نامه اشاره کرد.
کد خبر : ۱۹۰۷۰۹
افزایش سرمایه «بنو» در دستور کار/ رشد چشمگیر پرتفوی در دو سال اخیر

به گزارش بورس نیوز، یکی از نمادهای پربازده امسال، «بنو» بوده است.

نیما نورالهی مدیرعامل شرکت بیمه «تجارت نو» در گفتگو با بورس نیوز درخصوص عملکرد شرکت بیمه تجارت نو بیان کرد: پرتفوی شرکت در پایان سال 96 حدود 98 میلیارد تومان بوده که این رقم در پایان سال 97 به بیش از 250 میلیارد تومان رسیده است. همچنین، سهم بازار شرکت نسبت به پایان سال 96 دو برابر شده است. سعی بر این بوده که شرکت‌های بزرگ را جزو بیمه‌گذاران خود داشته باشیم که کمیته امداد امام خمینی (ره)،‌ شرکت ملی نفتکش ایران، وزارت کار و وزارت راه و شهرسازی از جمله آنها هستند. تاکنون بیمه‌گذاران بزرگ و خوبی جذب شرکت شده‌اند و همین روند را در سال 98 هم ادامه می‌دهیم.

 افزایش سرمایه «بنو» در دستور کار

این مقام مسئول در رابطه با افزایش سرمایه شرکت نیز توضیح داد: اسفند ماه سال گذشته افزایش سرمایه داشتیم و اکنون منتظر هستیم تا ثبت آن انجام شود. گام بعدی رسیدن به سرمایه 250 میلیارد تومانی است. صنعت بیمه دارای حاشیه سود عملیاتی پایین است و موجب می‌شود تا سرمایه‌گذاران رغبت چندانی برای سرمایه‌گذاری در این صنعت نداشته باشد و شاید بهتر باشد یک بازنگری در آیین‌نامه سرمایه‌گذاری انجام شود تا به این ترتیب سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در این صنعت ترغیب شوند و سرمایه شرکت‌های بیمه افزایش یابد.


تمرکز بر توسعه تکنولوژی

مدیرعامل «بنو» با اشاره به نوپا بودن شرکت تحت مدیریت خود گفت: در حال حاضر حدود 50 هزار نفر به عنوان شبکه فروش صنعت بیمه به ثبت رسیده‌اند که برخی از آنها از سال 1345 کار خود را شروع کرده‌اند. بنابراین امروز تمام شرکت‌های تازه‌وارد به بازار بیمه نیاز دارند که برای کسب سهم مناسب از این بازار و توسعه صنعت بیمه، حتما خود را به تکنولوژی مجهز کنند. بنابراین یکی از اولویت‌های اصلی بیمه تجارت نو، موضوع تکنولوژی و تقویت آن و IT است.

او ادامه داد: باید توجه داشت که موضوع IT به سرعت به نتیجه نمی‌رسد و هزینه‌بر است. در پنج ماه اخیر اقدامات خوبی در حوزه IT در شرکت بیمه تجارت نو صورت گرفت. به علاوه آنکه، اقدامات جدیدی در سال 98 انجام خواهد شد که ازجمله آنها می‌توان به شبکه ملی فروش بیمه‌نامه اشاره کرد.

تاثیر سیل

نورالهی در رابطه با حادثه سیل ضمن بیان اینکه این اتفاق با عملکرد خوب شرکت‌های بیمه موجب اعتلای فرهنگ بیمه در کشور می‌شود، تاکید کرد: شرکت بیمه تجارت نو درمورد پرداخت خسارت‌های سیل دغدغه‌ای ندارد و با توجه به قراردادهای اتکایی، خسارت چندانی متوجه شرکت نشده است؛ ضمن آنکه سرعت ارزیابی خسارات بالا بوده و کارهای مربوط به ارزیابی و پرداخت در حال انجام است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر