بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

رشد قیمت دلار موثر بر شاخص بازار سرمایه

مدیرعامل کارگزاری آینده نگر خوارزمی گفت: یکی از عواملی که در افزایش رشد شاخص در این مدت موثر خواهد بود، رشد قیمت دلار است.
کد خبر : ۱۹۰۷۲۷

رشد قیمت دلار موثر بر شاخص بازار سرمایه

به گزارش بورس نیوز، حسن قاسمی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری شرکت‌ها با عملکرد مناسبی مواجه بودند. این روند در حالی بود که انتظار می‌رفت تحریم‌ها در میزان تولید شرکت‌های صادرات محور تاثیر بگذارد اما خوشبختانه نه تنها این موضوع اثرگذاری زیادی نداشت، بلکه برخی شرکت‌ها در آخرین ماه سال گذشته نسبت به ماه‌های قبل شاهد پیشرفت خوبی هم بودند به طوریکه این رشد تاکنون نیز ادامه دارد.

وی درباره رونق این بازار افزود: عامل دیگری که در افزایش رشد شاخص در مدت مذکور موثر خواهد بود، رشد قیمت دلار است. از طرفی دیگر با توجه به برنامه‌های بانک مرکزی برای ایجاد بازار متشکل ارزی به نظر می‌رسد قیمت‌ها با این سازوکار به قیمت‌های بازار نزدیکتر شوند، این موضوع در خروج برخی سرمایه‌گذاران فعال در بازار ارز و ورود نقدینگی شان به بازار سرمایه بی‌تاثیر نبوده است.

این کارشناس بازار سرمایه در پیش‌‌بینی از روند 6 ماه آتی بازار سرمایه ادامه داد: با توجه به رویدادهای سیاسی موجود نمی‌توانیم پیش‌بینی دقیقی تا نیمه نخست سال جاری داشته باشیم، اما احتمال دارد تا قبل از آغاز فصل مجامع یعنی به طور تقریبی تا اواخر تیر ماه، این روند رو به جلوی بازارسرمایه ادامه داشته باشد.

قاسمی در ادامه توضیح داد: با بررسی تاریخی شاخص در سال‌‌های گذشته، متوجه می‌شویم که این الگو تکرار شده است؛ بنابراین در سال جاری نیز تا قبل از برگزاری مجامع شرکت‌ها همچنان با چنین رونقی در بازارسرمایه روبه‌رو خواهیم بود.

مدیرعامل کارگزاری آینده‌نگر خوارزمی در پایان به سرمایه‌گذاران گفت: به نظر می‌رسد بازارهای موازی مانند ارز و مسکن و غیره برای سرمایه‌گذاری اشباع شده و رشد خود را انجام داده‌اند. در این شرایط به نظر من دیگر امکان رشد برای این بازارها وجود ندارد؛ با توجه به اینکه قیمت دلار هنوز در شرکت‌های بورسی پایین است، این پیشرفت همچنان در بازده شرکت‌ها دیده می‌شود، بنابراین در فاصله تقریبی چهار ماه ابتدای سال جاری بازده خوبی خواهند داشت.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر