بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
به تبع حذف ارز 4200 تومانی شاهد آزادسازی قیمت در این صنایع خواهیم بود که این امر نویدبخش رشد این صنایع است.
کد خبر : ۱۹۰۷۵۴
خداحافظی با ارز 4200 تومانی نویدبخش رشد صنایع

علیرضا قدرتی مدیرعامل شرکت کارگزاری نماد شاهدانفعالان با سابقه بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز گفت: بازار‌سرمایه سال 98 را با رشد آغاز کرد که این امر نوید بخش سالی پربازده برای سهامداران خواهد بود.

وی ادامه داد: در فروردین ماه اکثر سهام‌ها رشد مطلوبی را تجربه کردند اما ادامه مسیر این رشد و افزایش قیمت‌ها نباید طولانی باشد بنابراین بازار نیاز به وقفه و استراحت داشت.

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به اینکه فعالان بازار باید منتظر گزارش‌های ماهانه اردیبهشت باشند، افزود: باتوجه به تعطیلی برخی روزها در فروردین‌ماه می‌توان گفت گزارش‌های این ماه، انتظارات سهامداران را تا حدودی برطرف کرده است.

وی با بیان اینکه گزارش‌های اردیبهشت ماه می‌تواند به روند رشد سهام‌ها قوت بیشتری ببخشد، گفت: تغییرات قیمت‌های جهانی نیز در این زمینه موثر بوده اما از سویی دیگر عواملی همچون تحریم شوک بزرگی به بازار وارد کرده‌اند.

قدرتی با بیان اینکه تحلیل اثرات تحریم‌ها در وضعیت شرکت‌ها و ارزآوری کشور و همچنین پیش‌بینی قیمت ارز در سال آینده نیازمند زمانی طولانی است، افزود: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده می‌توان گفت صنایع مختلف در سال جاری رشد مطلوبی را تجربه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز با توجه به زمزمه‌هایی که در خصوص خداحافظی با ارز 4200 و محاسبه با ارز نیمایی برای کلیه کالاها شنیده می‌شد، موجب شد شرکت‌هایی که تاکنون از این ارز اسفاده می‌کنند مانند دارویی‌ها،صنایع غذایی و لاستیکی‌ها با رشد مواجه شدند و تقاضا برای خرید سهام آن‌ها نیز افزایش یافت .

کارشناس بازار سرمایه افزود: به تبع حذف ارز 4200 تومانی شاهد آزادسازی قیمت در این صنایع خواهیم بود که این امر نویدبخش رشد این صنایع است.

قدرتی با اشاره به اینکه تجدید ارزیابی سهام خودرویی ها یکی از راه های برون این شرکت‌ها از ورشکستگی محسوب می شود، گفت: بازار به استقبال تجدید ارزیابی رفته و اخبار غیررسمی نیز حاکی از آن‌است که این قانون در شورای نگهبان رد شده اما اخبار ضدونقیضی که در این زمینه شنیده می‌شود در وضعیت سهام این خودرویی ها موثر است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر