بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
مدیرعامل بیمه سرمد در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

رقابت ناسالم بیمه‌ها در قیمت‌گذاری/ بیمه‌اتکایی زیر چتر تحریم‌های خارجی نیست

به دلیل تفاوت نرخ ، میزان ریسک و روش قیمت گذاری صنعت بیمه ایران با کشورهای خارجی این کشورها در زمینه اتکایی با ایران وارد تعامل نخواهند شد بنابراین در گام نخست باید استانداردسازی در این صنعت انجام شود.
کد خبر : ۱۹۰۷۷۰

ضرورت استانداردسازی در صنعت بیمه/ خودتحریمی مانعی برای پذیرش ریسک کشورهای خارجی

به گزارش بورس نیوز، اردیبهشت ماه سال گذشته دونالد ترامپ با تکرار اتهام‌هایی ایران را از برجام خارج و اعلام کرد که تحریم‌های یکجانبه تعلیق شده کشورش علیه این کشور باز می‌گردد که بخشی از این تحریم‌ها مربوط به صنعت‌بیمه و مخصوصا بیمه اتکایی است.

هرچند در گذشته، زمانی که تحریم‌ها همچنان برقرار بودند و هنوز توافق برجام صورت نگرفته بود، بازهم این مدل تحریم‌ها در حوزه بیمه، شرکت‌های داخلی را با مشکلاتی مواجه کرده بود و شرکت‌های داخلی مجبور بودند تا ریسک‌های بزرگ را در داخل نگه دارند اما در نهایت باید دید که با تحریم های جدید چه تحولاتی در پیش است.

در این خصوص غلامرضا کاتب مدیرعامل بیمه سرمد به خبرنگار بورس نیوز گفت: به دلیل عدم بازگشایی کانال ها در دوران برجام در پسابرجام نیز تغییری در وضعیت شرکت های بیمه ای ایجاد نشد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل تفاوت نرخ ، میزان ریسک و روش قیمت گذاری صنعت بیمه ایران با کشورهای خارجی این کشورها در زمینه اتکایی با ایران وارد تعامل نخواهند شد بنابراین در گام نخست باید استانداردسازی در این صنعت انجام شود.

کاتب با اشاره به اینکه مشکلات بیمه‌های اتکایی هیچ ارتباطی به تحریم‌های آمریکا و اروپا و محدودیت‌های ایجاد نشده ندارد، تاکید کرد: باید استانداردسازی قیمت‌ها براساس ایزو و پارامترهای اصلی در صنعت بیمه اعمال و سپس اقدامات مربوط به بیمه اتکایی انجام شود.

مدیرعامل بیمه سرمد با بیان اینکه در این زمینه بیمه سرمد برنامه ویژه‌ای برای سال جاری در نظر گرفته است، افزود: مذاکرات لازم با کشورهای اروپایی و روسیه انجام شده و تاکنون در زمینه بیمه اتکایی تمامی پوشش ها از طریق این کشور تامین شده است.

کاتب با بیان اینکه اغلب محدودیت های صنعت بیمه داخلی است، افزود: خود تحریمی ها و رقابت ناسالم در این صنعت براساس قیمت هایی که وجود دارد موجب عدم پذیرش ریسک توسط کشورهای خارجی می شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر