بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
گزارش عملکرد شرکتها در فروردین ماه حاکی از بهبود 50درصدی وضعیت آنها نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده که ادامه این روند باتوجه به پیش رو بودن فصل مجامع و تقسیم سود نشان دهنده حاکمیت شرایط خوب بر بازار است.
کد خبر : ۱۹۰۷۸۷

احسان رضا پور کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با بورس‌نیوز گفت: امروز شاخص بازار سرمایه روندی مثبت و توام با هیجان را در پیش گرفت که این امر ناشی از انتشار گزارش‌های عملکرد ماهیانه مطلوب شرکت‌ها در فرودین ماه است.

وی با بیان اینکه وضعیت عملکرد شرکت‌ها در فروردین ماه حاکی از وضعیت مطلوب آن ها بیش از حد انتظارات است، افزود: در صورت ادامه این روند در ماه های آینده نیز شاهد گزارش 3 ماهه خوبی از شرکت‌ها خواهیم بود بنابراین همزمان با پیش رو بودن فصل مجامع فعالان بازار نیز چشم‌انداز کوتاه مدت مطلوبی را برای بازارسرمایه متصور می‌شوند.

کارشناس بازارسرمایه خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر میزان ورود افراد تازه وارد و تزریق منابع جدید به بازار افزایش یافته که این امر ناشی از عدم چشم‌انداز رشد جذاب در بازارهای مسکن، خودرو، ارز و طلا است .

رضاپور با بیان اینکه تغییرات اعمال شده در نحوه محاسبه و پرداخت سود به سپرده‌گذاران موجب بهبود وضعیت ترازعملیاتی بانک‌ها شده است، ادامه داد: امروز پس از انتشار گزارش بانک ملت علاوه بر تراز ارزی، مثبت شدن ترازعملیاتی این بانک نیز موجبات افزایش استقبال از سهام این بانک را فراهم کرد.

وی با تاکید براینکه انتشار گزارش عملکرد مطلوب شرکت‌ها عاملی برای مثبت شدن شاخص بازار محسوب می شود، تاکید کرد: گزارش عملکرد شرکت ها در فروردین ماه حاکی از بهبود 50 درصدی وضعیت آن ها نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده که ادامه این روند باتوجه به پیش رو بودن فصل مجامع و تقسیم سود نشان دهنده حاکمیت شرایط خوب بر بازار است.

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به رد شدن طرح معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی گفت: به دلیل پتانسیل بالای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی در شرکت های خودرویی پس از انتشار این خبر نوساناتی در سهام های خودرویی ایجاد شود اما در نهایت به نظر می رسد که این طرح برای شرکت های مشمول ماده 141 تصویب شود که این امر موجب مورد استقبال قرار گرفتن دوباره سهام این شرکت ها می شود.

رضاپور با بیان اینکه سهام شرکت هایی که رشدهای مقطعی و کوتاه مدت خوبی را تجربه می‌کنند نسبت به اخبار حساسیت نشان می دهند و استراحت قیمتی را تجربه کنند، گفت: این موضوع باتوجه به رشد شارپی که برخی شرکت ها در هفته های اخیر تجربه کرده اند غیر منطقی به نظر نمی رسد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر