بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
شرکت سیمان نی ریز، سود خالص را با رشد ۹۷ درصدی مبلغ ۹۱ میلیارد ریال و سود انباشته در پایان دوره را با رشد ۷۰ درصدی مبلغ ۱۱۹ میلیارد ریال منتشر کرد.
کد خبر : ۱۹۰۸۵۳

سود انباشته 119میلیاردریالی «سنیر»

به گزارش بورس نیوز، شرکت سیمان سفید نی‌ریز در صورت‌های مالی یکساله منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸، سود هر سهم را یک هزار و ۸۳۶ ریال اعلام کرد.

این شرکت سود عملیاتی دوره حاضر را در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با رشد ۹۱ درصدی مبلغ ۹۹ میلیارد ریال، سود خالص را با رشد ۹۷ درصدی مبلغ ۹۱ میلیارد ریال و سود انباشته در پایان دوره را با رشد ۷۰ درصدی مبلغ ۱۱۹ میلیارد ریال منتشر کرد.

«سنیر» در این گزارش به تشریح اهداف و راهبردهای خود در خصوص تولیدوفروش محصولات پرداخته است.

در این گزارش اعلام کرد که با توجه به اینکه شرکت «سیمان خاکستری استهبان» تصمیم به تغییر تولید سیمان از خاکستری به سفید از نیمه دوم سال۹۶ کرده و ورود آن به بازارهای داخلی و صادراتی با توجه به استقرار آن در ۷۰ کیلومتری سیمان سفید نی‌ریز یک رقیب جدی در حوزه توزیع داخلی و صادراتی محسوب می‌شود به همین دلیل علاوه بر تعامل با این شرکت جهت جلوگیری از رقابت‌های منفی، میزان تحویل سیمان و کلینکر نسبت به سال مالی مشابه قبل حدود ۱۷ درصد کاهش داشته است.

همچنین، این شرکت در خصوص برنامه‌های شرکت جهت تکمیل طرح‌های توسعه اعلام کرد که با توجه به شاخص‌های منابع انسانی، جانشین‌پروری، آموزش‌های کاربردی، ارتقای مهارت‌های کارکنان، تنوع بسته‌بندی محصولات، ارتقای درجه سفیدی کلینکر و سیمان تولیدی در راستای تحکیم بازارهای صادراتی و افزایش توان رقابتی در بازارهای صادراتی تلاش می‌کند که مصارف انرژی‌های الکتریکی و حرارتی کاهش دهد. در این راستای کاهش بهای تمام شده، بهینه‌سازی الکترو فیلتر اصلی، کولینک تاور، الکتروفیلتر کولر و تعمیرات فیلترها به نحوی که خروجی آنها از میزان استاندارد پایین‌تر باشد.

علاوه بر این قرار است این شرکت حوضچه‌های جدید به منظور ذخیره‌سازی آب‌های سطحی بر اثر نزولات آسمانی احداث و استانداردهای CE و BIS را دریافت کند.

همچنین فاز۲ نصب دوربین‌های مدار بسته جهت حفاظت فیزیکی کارخانه را نصب کند. «سنیر» به دنبال دریافت استانداردهای CE و BIS است. از سوی دیگر ساختار مالی خود را اصلاح کند و از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سرمایه خود را افزایش دهد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر