بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
درحالی‌که عنوان می‌شود افزایش نرخ محصولات لبنی تخلف بوده و این شرکت‌ها خلاف روند قیمت‌گذاری اقدام می‌کنند، بورس‌نیوز لیست اقلام زیر ذره‌بین این سازمان را منتشر کرد.
کد خبر : ۱۹۰۸۷۴
اقدام خودسرانه لبنی‌ها یا دور زدن لیست سازمان حمایت!

به گزارش بورس‌نیوز، شرکت‌های لبنی در نبود نهادهای ناظر و بی‌توجهی به نیاز مصرف خانوارها به استفاده از لبنیات، باردیگر زیر دیگ خود را شعله‌ور کردند تا نبود بهره‌وری و هزینه سود و بهره‌های بانکی را از جیب مردم پرداخت کنند.

در همین راستا، دو شرکت لبنی معروف طی چند روز گذشته قیمت خود را مجددا در شیب صعودی قرار داده تا این افزایش نیز مشابه اقدام دفعات پیش آنها برای افزایش قیمت کل محصولات لبنی باشد.

دو برند معروف لبنی که پیش از این هم در افزایش‌های چند باره قیمت لبنیات در سال‌های گذشته پیشتاز بودند و سایر برندها را به دنبال خود می‌کشاندند، این بار نیز اولین افزایش قیمت را این دو برند معروف «م» و «پ» رقم زدند.

قیمت خامه کوچک را که پیش از این 2500 تومان عرضه می‌کردند، طی چند روز گذشته به 2700 تومان افزایش دادند. 

افزایش قیمت از سوی این دو برند در حالی انجام شده که هیچ مجوزی از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده و دیگر بخش‌های ذیربط صادر نشده است و هیچ اتفاقی هم در قیمت شیر خام و هر مؤلفه‌ای که در قیمت تمام شده تأثیر بگذارد وجود نداشته است. 

در همین راستا خبرنگار بورس‌نیوز در گفت‌وگو با یکی از کارشناسان سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده در دایره بررسی تخلفات شرکت‌های لبنی جویای این مسئله شد.

لطیفی در این خصوص اظهارکرد: مطابق با مصوبه‌های موجود، افزایش قیمت فرآورده‌های پرمصرف تنها منوط به تصویب در کارگروه تنظیم بازار بوده و علارغم تذکراتی که بارها به شرکت‌های لبنی ابلاغ شده، اما این شرکت‌ها کماکان به تخلفات خود ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: 14 قلم از محصولات لبنی در دایره محصولات پرمصرف قرار داشته که تغییر قیمت بدون اخذ مجوز از این ستاد، کاملا ممنوع بوده است.

لطیفی اظهارکرد: اما از سوی دیگر، دیگر اقلامی که در دایره محصولات پرمصرف نبوده، بر اساس فرمول قیمت‌گذاری و شرایط از پیش تعیین شده با افزایش قیمت مواجه می‌شوند.

طبق بررسی‌های بورس‌نیوز در لیست سازمان حمایت در بخش اقلام پرمصرف لبنی به سه بخش «شیر»، «ماست» و «پنیر» تقسیم شده که جزئیات آن برابرست با «شیر بطری 946 سی‌سی کم‌چرب 15 درصد»، «شیر بطری 946 سی‌سی نیم‌چرب 2 درصد»، «شیر بطری 946 سی سی پرچرب 3 درصد»، «شیر بطری 946 سی‌سی کامل 3.2 درصد»، «شیر نایلون 900 گرمی کم‌چرب 15 درصد»، «شیر استریل یک لیتری پاکتی پرچرب 3 درصد»، «ماست دبه ای 2.5 کیلوگرمی کم‌چرب»، «ماست لیوانی 900 گرمی کم‌چرب»، «ماست لیوانی 900 گرمی پرچرب»، «پنیر 210 گرمی تتراپک»، «پنیر 520 گرمی تتراپک»، «پنیر UF 400 گرمی».
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
سلام
دولت وسازمان نظارت نگاهشان به مصرف کننده نگاه به طعمه است لذا دست تولیدکننده رادرقیمتگذاری بازگذاشته وپس از یک دوره گرانفروشی وکسب مثلا10میلیاردتومان تولیدکننده را یک میلیاردتومان جریمه میکنند.
ایامردم چیزی گیرشان می اید؟
شرکت میهن زمانی بستی فروش بودوبچه های مردم باچرخ دستی هاییکه درشعب بستنی مین باگروگذاشتن شناسنامه اقدام به فروش بستنی میکردندرشدکردولی همانهاییکه این بستنی فروش راحمایت کردندالان جریمه میشوند.
خوشابه انصافتان.