بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کارشناس بورس‌کالا در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اعلام کرد:

سامانه «گندم» سنگ بزرگ دولتی‌ها / عرضه زعفران آزمون خوبی برای اعتماد به بورس

دولت با دستورالعمل فروش محصولات کشاورزی در سامانه «گندم» سنگ بزرگی جلوی پای بورس کالا می‌اندازد و این در حالی است که با نگاهی به پیشینه عرضه زعفران در بورس و دستاوردهای آن، می‌توان به فروش گندم در این تالار نظری مثبت داشت.
کد خبر : ۱۹۰۸۹۵

علی بخشنده در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، در خصوص اظهاراتی مبنی بر بازگشت عرضه گندم در بورس کالا گفت: بدون شک با تجربه‌ای که از عرضه زعفران در بورس کالا به دست آمد‌، می‌توان بستر آن را برای عرضه محصولات کشاورزی هم مناسب دانست.

وی افزود: در صورت استفاده از ظرفیت بورس کالا در عرضه محصولات کشاورزی، می‌توان به مزیت‌های مهمی از جمله حذف واسطه‌ها و شفافیت در معاملات در جریان عرضه این محصولات دست یافت.

بخشنده با اشاره به راه‌حل سال گذشته دولت گفت: متاسفانه سال گذشته معاونت ریاست‌جمهوری راه‌حلی مبنی بر راه‌اندازی و اجرای سامانه خرید تضمینی گندم توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران را به وجود آورد و در دستورالعملی مبنا را بر این گذاشت که کشف قیمت در بورس انجام شود و فروش هم در سامانه گندم اتفاق بیفتد.

وی اذعان کرد: با اجرای دستورالعمل فوق بورس کالا رسما از دایره عرضه محصولات کشاورزی خارج شد و فقط ایفاگر نقش کشف قیمت را بر عهده داشت.

این کارشناس بورس تاکید کرد: در صورتی که دستورالعمل دولتی تغییر پیدا کند و کشاورزان بتوانند محصولات خود را مستقیما در تالار بورس کالا عرضه کنند، می‌توان شاهد دستاورد مهم دیگری همچون زعفران و رقابتی شدن بازار این محصولات بدون حضور واسطه بود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر