بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

باید به تصمیم بازار احترام بگذاریم

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: باید به تصمیم بازار احترام بگذاریم. در این شرایط تحلیل‌گران براساس تحلیل‌های خود راجع به هر سهمی برنامه‌ریزی، خرید و تنوع سرمایه‌گذاری کرده و در واقع این به صلاحدید سرمایه‌گذاران بستگی دارد.
کد خبر : ۱۹۰۸۹۸

به گزارش بورس نیوز، شاپور محمدی اظهار کرد: باید به تصمیم بازار احترام بگذاریم. در این شرایط تحلیل‌گران براساس تحلیل‌های خود راجع به هر سهمی برنامه‌ریزی، خرید و تنوع در سرمایه‌گذاری کرده و در واقع این به صلاحدید سرمایه‌گذاران بستگی دارد.

وی افزود: به هر حال بازار به قیمت کالاها، میزان تولید و صورت‌های مالی شرکت‌ها توجه دارد و فعالان بازار براساس سودآوری و سواد مالی خود عمل می‌کنند.

رئیس سازمان بورس درباره ابزارهای جدید در بازار سرمایه توضیح داد: از اواخر سال ۹۵ قرارداد اختیار خرید و فروش سهام راه‌اندازی شد که در حال حاضر نسبت به روزهای آغازین رونق خوبی دارد، همچنین سال گذشته قرارداد آتی سبد سهام راه‌اندازی شد که معاملات آن در حال رونق گرفتن است.

محمدی درباره راه‌اندازی قرارداد فروش تعهدی یا استقراضی سهام گفت: قرارداد فروش تعهدی یا استقراضی سهام (Short Selling) در سال جاری راه‌اندازی خواهد شد که در تحلیل منطقی‌تر بازار، امکان سودآوری مناسب از فرصت‌های بازار و به عنوان ابزار پوشش به فعالان بازار سرمایه کمک می‌کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عملکرد بازار سرمایه تا این لحظه نشان داد؛

بازار سرمایه در سال جاری

معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد:

هدایت نقدینگی سرگردان در جامعه به کمک بازار سرمایه

ارسال نظر