بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
ارزیابی خروجی تصمیمات در حوزه مالی و تاثیرگذاری آن در بازارهای موازی و حتی صنایع زیر چتر نظام مالی از نیازهای حیاتی بازار بوده که تاکنون توجه چندانی به آن نشده است.
کد خبر : ۱۹۰۹۲۳

غفلت مثلث نظام مالی از بازخورد بخشنامه‌ها بر بازارها/ بررسی جنبه «سیل» در عملکرد بیمه‌ها
مسعود بادین مدیرعامل بیمه‌آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌نیوز در خصوص ارزیابی خود از نظام مالی کشور اظهارکرد: یکی از نیازهایی که بازارمالی شدیدا نسبت به آن احساس کمبود می‌کند، تاثیرگذاری و بازبینی تصمیماتی بوده که برای مثلث این نظام، یعنی بورس، بانک و بیمه اتخاذ می‌شود.
وی ادامه داد: ارزیابی خروجی تصمیمات در این حوزه و تاثیرگذاری آن در بازارهای موازی و حتی صنایع زیر چتر نظام مالی کاملا از نیازهای حیاتی بازار بوده اما متاسفانه تاکنون درخصوص این موضوع، اقدامی در هیچ بُعدی انجام نشده است.

این فعال صنعت بیمه افزود: زمانی که چنین خلاء در نظام مالی کشور مشاهده می‌شود طبعا نتیجه‌ای به غیر از صدور بخشنامه‌های موازی که بر پیکره این نظام خدشه وارد می‌کند را نمی‌توان مشاهده کرد.

بادین درخصوص میزان عملکرد شرکت‌ها در حوادث طبیعی نیز اشاره داشت و گفت: سیلی که در ابتدای فروردین‌ماه رخ داد با تمام جوانب منفی خود، اما تبلیغی برای صنعت بیمه بود چراکه مردم ناخودآگاه به سمت بیمه‌ها جذب شده و درخواست‌های بیمه‌ای با رشد همراه شد.

مدیرعامل بیمه آسیا با اشاره به اینکه باید نظام مالی به سمت سهولت سرمایه‌گذاری گام بردارد، تصریح کرد: بیمه‌گری وظیفه خطیری بوده که باید بنگاه‌های اقتصادی از آن بهره‌مند شود اما اگر مجموع نظام مالی بتواند سهولت کار را در تمامی ابعاد برای سرمایه‌گذاری فراهم آورد و تنها به حوزه‌های خود، نگاهی فردی صورت نپذیرد، منفعت آن به تمامی اقتصاد خواهد رسید.

بادین با تاکید بر اینکه صنعت بیمه نیازمند ورود سرمایه‌گذار بوده، خاطرنشان کرد: باید علاوه بر سرمایه‌گذاران داخلی، اطمینان خاطری برای سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد شود؛ امروز دغدغه اصلی سرمایه‌گذاران را باید در اقتصاد برطرف ساخت و اگر شرایط برای صنعت بیمه محیا شود، بیمه‌ها باید اقدام بزرگ را بر دوش خود احساس کنند تا تضمینی برای آنها و شکوفایی اقتصاد را رقم بزنند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر بازاریابی شرکت بیمه تجارت‌نو در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد‏:

افزایش 3 برابری پرتفوی در سال 98 / گسترش شبکه فروش در دستور کار قرار دارد

ارسال نظر