بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

حجم گردش مالی و نوسانات قیمت زیاد مانعی برای معامله نفت خام

به دلیل حجم گردش مالی و نوسانات قیمت زیاد انتظاری برای معامله نفت خام با حجم بالا در هرهفته وجود ندارد .
کد خبر : ۱۹۰۹۲۹

به گزارش بورس نیوز، براساس اطللاعیه ای که هفته گذشته از سوی بورس انرژی منتشر شد روز گذشته یک میلیون بشکه نفت خام سنگین ایران برای نخستین بار در این بازار عرضه شد.

براساس کارشناسی‌های انجام شده این محصول با قیمت 63 دلار و 51 سنت جهت فروش وارد این بازار شد اما در نهایت خریداران موفق به دریافت تخفیف شده و 70 هزاربشکه طلای سیاه را با نرخ 60 دلار و 68 سنت از شرکت ملی نفت خریداری کردند که باتوجه به شکست های متعدد عرضه نفت خام در بورس انرژی در شرایطی یکسان، این امر کمی عجیب به نظر می رسد.

در این خصوص امیرحسین تبیانیان نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی به خبرنگار بورس نیوز گفت: عرضه نفت در بورس انرژی به طور هفتگی انجام می شود اما خریداران براساس قیمت جهانی این محصول تصمیم‌گیری می کنند.

وی با اشاره به اینکه قیمت نفت خام نوسانات متعدی را در طول هفته تجربه می کند، ادامه داد: شرایط پرداخت نیز برای ما اهمیت دارد بنابراین خریداران باید حتما شرایط لازم برای پرداخت 6 درصد از کل مبلغ خرید را بعنوان پیش پرداخت داشته باشند.

تبیانیان با تاکید برنقش موثر قیمت نفت خام در تصمیم خریداران گفت: خریداران باتوجه به قیمت جهانی این محصول هرزمانی که شرایط لازم برای پرداخت پیش پرداخت را داشته باشند اقدام به خرید طلای سیاه در بورس انرژی می کنند.

نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی با اشاره به اینکه عرضه نفت به طور هفتگی در بورس انرِژی اطمینان خاطری برای خریداران از لحاط تامین در بورس ایجاد می کند، ادامه داد: به دلیل حجم گردش مالی و نوسانات قیمت زیاد انتظاری برای معامله نفت خام با حجم بالا در هرهفته وجود ندارد .

وی با اشاره به اینکه این هفته شرایط عرضه نفت خام در بورس انرژی متفاوت با هفته های گذشته نبوده است، افزود: در هفته جاری نفت خام سنگین عرضه شد و هرهفته نیز یکی از این محصولات( نفت خام سبک یا سنگین و میعانات گازی) عرضه خواهد شد.

تبیانیان در خصوص پیش‌بینی میزان خرید این محصول در روز جاری گفت: پیش‌بینی این امر امکان‌پذیر نخواهد بود و هرکسی که براساس قیمت کشف شده پیش پرداخت را پرداخت کند موفق به دریافت محموله خواهد شد.

نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی ادامه داد: به دلیل اطمینان خاطر ایجاد شده در خصوص قیمت این محصول و نیز تخفیف های اعمال شده ممکن است امروز نیز طلای سیاه با استقبال خریداران مواجه شود.



اشتراک گذاری :
ارسال نظر