بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
دبیر انجمن تولیدکنندگان بیسکوییت و شکلات در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

صادرات ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون دلاری صنعت در سال ۹۷

نوسان شدید قیمت شکر، روغن، شیرخشک و گندم بهای تمام شده صنعت را افزایش داده است.
کد خبر : ۱۹۰۹۵۸
به گزارش بورس نیوز ، یکی از گروه های جذاب بازار که در چند ماه اخیر بازدهی مطلوبی هم برای سهامداران خود به ارمغان آورده اند، گروه تولید انواع بیسکوییت است. 
بررسی گزارش های عملکرد شرکت های این گروه نشان از روند صعودی درآمد فروش آنها است. 
«غمینو» در فروردین ماه امسال ۱۱۸ درصد بیش از فروردین ۹۷ درآمد محقق کرده است.
درآمد «غسالم» نیز در همین مدت ۱۰۸ درصد رشد نشان می دهد. سالمین در ۱۲ ماهه ۹۷ نیز، رشد ۵۶ درصدی درآمد فروش نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ داشت. 
درآمد فروش «غگرجی» در اسفندماه ۹۷ رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به اسفند ۹۶ نشان می دهد.
«غویتا» نیز با رشد چشمگیر درآمد فروش و سود خالص همراه بوده است.
این صنعت حجم قابل توجهی صادرات نیز دارد.

جمشید مغازه ای دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان بیسکوییت و شکلات در خصوص وضعیت صادرات بیان کرد: هنوز آمار دقیق صادرات ۱۲ ماهه صنعت از گمرک دریافت نشده؛ ولی برآورد می شود صادرات صنعت در سال ۹۷ رقمی در حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون دلار بوده باشد. بخشی از صادرات که به عراق و افغانستان صورت گرفته، ریالی بوده و مابقی، به صورت ارزی انجام شده است. 

وی افزود: با وجود تمامی محدودیت ها و مشکلات، صادرات در اولویت قرار دارد و تلاش می شود وضعیت صادرات در سال جاری بهتر از سال قبل باشد.

وی در رابطه با تاثیر حذف ارز دولتی بر بهای تمام شده صنعت اظهار داشت: حذف ارز دولتی موجب افزایش قیمت کره شده، ولی اثر افزایش قیمت کره بر بهای تمام شده چندان بااهمیت نیست. اما نوسان شدید قیمت شکر، روغن، شیرخشک و گندم بهای تمام شده صنعت را افزایش داده است. سایر مواد اولیه از جمله پودر کاکائو و افزودنی های دیگر هم گران شده اند. البته سعی می شود تا حدی که بازار مصرف کشش داشته باشد و دچار رکود نشود، نرخ فروش محصولات متناسب با بهای تمام شده اصلاح گردد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر