بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
«زگلدشت» می‎تواند در گزارش 3 ماهه نخست سال جاری رضایت سهامداران را تأمین کند. آخرین برآورد شرکت از عملکرد 3 ماهه نخست حاکی از تحقق درآمد 225 میلیارد ريالی بود که با توجه به درآمد 77 میلیارد ريالی اولین ماه سال، دستیابی به آن چندان سخت نیست و امکان‎پذیر است.
کد خبر : ۱۹۱۰۰۳

به گزارش واحد سنجش و راه حل‎های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، در آخرین روز اردیبهشت ماه سهامداران شرکت «کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان» به مصاف مجمع سالانه می‎روند تا بخشی از سود تحقق یافته خود را تقسیم کنند. البته این شرکت هنوز صورت‎های مالی دوره 12 ماهه خود را منتشر نکرده؛ اما بر اساس گزارش دوره 9 ماهه، 160 میلیارد ريال سود خالص حاصل آمده که نسبت به مدت مشابه سال 96 رشد 126 درصدی را نشان می‎دهد. تا پایان اسفند ماه نیز موفق به شناسایی 767 میلیارد ريال درآمد عملیاتی گردیده که 38 درصد بیش از سال 96 است. بنابراین، باید در انتظار ارقام بالا در سود خالص نشست که احتمال می‎رود این رقم از 200 میلیارد ريال فراتر رود.

سهامداران «زگلدشت» در جریان باشند / اولین گام این شرکت موفقیت‎آمیز بود
نگاهی به مجامع سال‎های گذشته نشان می‎دهد که این شرکت دست بازی در تقسیم سود دارد و مجامع این شرکت برای سهامداران پربار و پرسود بوده است. در سال 93 نیز حتی از سود انباشته نیز بخشی را تقسیم نمود و در سال‎های پس از آن نیز درصدی قابل توجهی از سود تحقق یافته را بین سهامداران تقسیم نمود. به این ترتیب، انتظار می‎رود در مجمع پیش‎رو نیز وضعیت به همین صورت باشد و میزان قابل توجهی به عنوان سود نقدی مشخص شود.
سهامداران «زگلدشت» در جریان باشند / اولین گام این شرکت موفقیت‎آمیز بود
این شرکت در سال 97 در مجموع روند رو به رشدی در امر درآمدزایی رقم زد و در فروردین ماه سال 98 موفق به شناسایی 77 میلیارد ريال درآمد گردید که نسبت به مدت مشابه سال 97 حدود 54 درصد رشد نشان می‎دهد و در مقایسه با فروش اسفند ماه افزایش 15 درصدی را حکایت می‎کند. ادامه روند کنونی قطعا وضعیت شرکت را در سال جاری در موقعیت بهتری قرار می‎دهد و انتظارات از تحقق سودهای بالاتر و تداوم روند صعودی حکایت می‎کند.
سهامداران «زگلدشت» در جریان باشند / اولین گام این شرکت موفقیت‎آمیز بود
نرخ‎های فروش در سال 97 روند مطلوبی داشت و به خوبی کام شرکت را شیرین کرد. نرخ فروش شیر خام که در ابتدای سال قبل از 14 هزار ريال آغاز شده بود در فروردین ماه سال جاری به بیش از 21 هزار ريال رسید.
سهامداران «زگلدشت» در جریان باشند / اولین گام این شرکت موفقیت‎آمیز بود
دیگر محصول «زگلدشت» که در چرخه فروش قرار دارد، گوساله نر است که نرخ آن از 32 میلیون ريال آغاز و به 105 میلیون ريال جهش کرد که رشد قابل توجهی محسوب می‎شود. به عبارتی، اوج گیری نرخ آن از دی ماه آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
سهامداران «زگلدشت» در جریان باشند / اولین گام این شرکت موفقیت‎آمیز بود
در مجموع، وضعیت «زگلدشت» مثبت ارزیابی می‎شود و با توجه به ثبت درآمد مناسب در فروردین ماه، براورد می‎شود سال پرباری در انتظار باشد و حداقل گزارش 3 ماهه نخست رضایت سهامداران را تأمین کند. آخرین برآورد شرکت از عملکرد 3 ماهه نخست سال جاری حاکی از تحقق درآمد 225 میلیارد ريالی است که با توجه به درآمد 77 میلیارد ريالی اولین ماه سال، دستیابی به آن چندان سخت نیست و امکان‎پذیر است.


«زگلدشت» در سال 97 حدود 149 درصد بازدهی نصیب سهامداران خود کرد؛ ولی در مدت گذشته از سال 98 چندان موفق عمل نکرده و تاکنون فقط 2 درصد رشد قیمت به ثبت رسانده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر