بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران

مدیریت منابع انسانی مهمترین گام در فرایند ادغام

دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران گفت: مدیریت منابع انسانی در بانک‌های ادغام شده مهمترین گام در فرآیند ادغام است که اگر به درستی هدایت شود می‌توان گفت ادغام مسیر صحیحی را طی خواهد کرد.
کد خبر : ۱۹۱۰۱۲

مدیریت منابع انسانی مهمترین گام در فرایند ادغام

به گزارش بورس نیوز، سیدمحسن طباطبایی مزدآبادی، درباره ادغام بانک‌های نظامی گفت: در حالی ادغام بانکها به عنوان جزئی از تحول نظام بانکی وارد مرحله عملیاتی شده و به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده که باید مدیریت تغییر و تحول در مسیر ادغام به درستی و مهندسی شده صورت گیرد.

وی افزود: ادغام بانک‌ها صرفاً یک حساب و کتاب مالی نیست و نباید تنها از دریچه‌های مالی به آن نگریست، بلکه ادغام دو فرهنگ و گاهی دو یا چند مکتب است که ممکن است ناهمگونی آنها مشکلات و ناهنجاری‌های متعددی به وجود آورد.

عضو هیات علمی دانشگاه ادامه داد: مدیریت فرهنگ، مدیریت استرس بازسازی منابع انسانی، مقاومت در برابر تغییر، ناامنی شغلی، تخلیه استعدادها و... تنها تعدادی از این چالش‌هاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

طباطبایی مزدآبادی خاطرنشان کرد: زمانی که دو بانک با یکدیگر ادغام می‌شوند باید تمامی مسائل آنها شناخته شده و برای آن برنامه‌ریزی شود. مسائلی از قبیل سودآوری، بهره‌وری، مدیریت منابع انسانی از مهمترین مولفه‌های ادغام است باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران تاکید کرد: مدیریت منابع انسانی در بانک‌های ادغام شده مهمترین گام در فرآیند ادغام است که اگر به درستی هدایت شود می‌توان گفت ادغام مسیر صحیحی را طی خواهد کرد. اما اگر سیاست‌های مدیریتی با منابع انسانی از جمله اصول شایسته‌سالاری آموزش و کارکنان تغییر پیدا نکند ادغام به بیراهه خواهد رفت .


اشتراک گذاری :
ارسال نظر