بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
مدیر بازرگانی سیمان خاش در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

تاثیر مثبت افزایش نرخ احتمالی سیمان بر سود شرکت ها

افزایش نرخ سیمان حتما سودآوری شرکت های سیمانی را افزایش خواهد داد؛ ولی با توجه به افزایش هزینه های تولید، افزایش نرخ فروش به معنای افزایش EPS شرکت به همان نسبت نخواهد بود.
کد خبر : ۱۹۱۰۱۵
به گزارش بورس نیوز ، سهم شرکت سیمان خاش امروز با صف خرید مواجه بود. این سهم که در سال ۹۷ با رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۹۶ سود خالص ۲۲۷ میلیارد ریالی محقق کرده، از ابتدای سال جاری تا کنون بازدهی ۲۵ درصدی برای سهامداران خود به ارمغان آورده است.

اسماعیل فیروزی مدیر بازرگانی شرکت سیمان خاش در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت شرکت بیان کرد: شرکت سیمان خاش با وجود سال ها فعالیت و قدمت، نقش موثری در تامین نیاز سیمان منطقه دارد و تلاش می شود با تکیه بر تجربیات قبلی و استفاده از روش های جدید فروش، عملکرد بهتری ثبت شود. 

این فعال صنعت سیمان در رابطه با تاثیر افزایش نرخ احتمالی سیمان اظهار داشت: انجمن صنفی سیمان جزو معدود انجمن هایی است که نرخ سیمان را بر مبنای محاسبات دقیق و حساب شده تعیین می کند و در صورت صدور مجوز افزایش نرخ سیمان، قطعا میزان افزایش نرخ کارشناسی شده و بر حق خواهد بود. 

وی افزود: به هر حال حذف سیمان از سبد مصرف کنندگان امکانپذیر نیست و مصرف کننده، ناچار به خرید سیمان خواهد بود. بنابراین نمی توان گفت بازار سیمان کشش افزایش نرخ نخواهد داشت. ولی با توجه به اهمیت و تاثیر نرخ سیمان در بهای تمام شده ساختمان و بسیاری از پروژه های عمرانی و...، مقاومت هایی با افزایش نرخ سیمان صورت می گیرد. چرا که افزایش نرخ سیمان هم قیمت مسکن و هم هزینه اجرای پروژه های عمرانی را افزایش خواهد داد. البته به بهانه جلوگیری از افزایش قیمت مسکن با افزایش نرخ سیمان مخالفت می شد؛ حال آنکه قیمت مسکن رشد چشمگیری داشته است.

فیروزی اضافه کرد: افزایش نرخ سیمان حتما سودآوری شرکت های سیمانی را افزایش خواهد داد؛ ولی با توجه به افزایش هزینه های تولید، افزایش نرخ فروش به معنای افزایش EPS شرکت به همان نسبت نخواهد بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بررسی عملکرد این سیمان‌ساز در سال ‌مالی گذشته بررسی شد؛

سیمانی که سود 461 میلیارد ریالی ساخت/ متوسط نرخ فروش به 20درصد رسید

عملکرد این شرکت مواد معدنی در سال 97 بررسی شد؛

رشد 84 درصدی سود این شرکت/ جمع درآمدهای عملیاتی به رشد 44درصدی رسید

برای سهامداران بیش از یک‌صد هزار سهم رخ خواهد داد؛

پرداخت دو مرحله‌ای سود «ساروم»

ارسال نظر