بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
تصویب لایحه معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی در شرکت‌هایی که در 5 سال گذشته افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی را تجربه نکرده‌اند موثر خواهد بود که تعداد این شرکت‌ها در بازار سرمایه کم است.
کد خبر : ۱۹۱۰۵۰

معافیت‌مالیاتی «افزایش‌سرمایه» بی‌تاثیر در تالار شیشه‌ای / خداحافظی بانکی‌ها با نقطه ضعف تاریخی

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با خبرنگار بورس نیوز گفت: شاخص بازار در ایام پس از عید روند رو به رشد زیادی را در پیش گرفت و در این مسیر با فرصت شناسایی سود و افزایش عرضه ها نیز مواجه شد.

وی ادامه داد: امروز معامله گران کوتاه مدت عرضه‌های بیشتری را در بازار انجام می‌دهند و شناسایی و ذخیره سود در دستور کار سهامداران قرار گرفته است.

دارابی با بیان اینکه شاهد مازاد عرضه در اکثر نمادهای عمده بازار هستیم، افزود: صف‌های خرید جای خود را به معاملات متعادل داده اند.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه به تبع رشد پی در پی بازار در روزهای گذشته، شاهد به تعادل رسیدن نسبی بازار در آینده خواهیم بود که این به نفع بازار است، خاطرنشان کرد: اگر بازار افزایش قیمت ها را با حجم بالا و سرعت متعادل تجربه کند به مراتب بهتر از آن است که روند معاملات با حجم کم و سرعت رشد زیاد ادامه یابد.

دارابی ابزار امیدواری کرد : بازار در چند روز آینده در وضعیت استراحت نسبی و دست‌به‌دست شدن سهام سطوح قیمتی و حمایتی‌تری برای سهام‌هایی که قیمت‌های تاریخی را تجربه می‌کنند، قرار گیرد.

وی با تاکید براینکه براساس حافظه کوتاه مدت بازار برخی نمادها قیمت های امروز را تاکنون تجربه نکرده اند، ادامه داد: به همین خاطر شاهد معاملات پرحجم این سهم ها خواهیم بود تا جایی که سطوح حمایتی و قیمتی روانی برای بازار ایجاد شود.

دارابی با اشاره به اینکه برخی از گزارش‌های منتشره توسط گروه بانکی در فروردین ماه بخصوص بانک ملت حاکی از بهبود شرایط این گروه است، تصریح کرد: مصوبات ابلاغ شده توسط بانک مرکزی مانند ماه شمار کردن سودها، کاهش سود بانکی، افزایش قیمت املاک و سهام و همچنین تورم نسبی موجود در اقتصاد کشور موجب شد که پس از ضعف سهام‌های بانکی در چندسال اخیر از سال گذشته تاکنون وضعیت سهام این گروه نیز با بهبود مواجه شد.

کارشناس بازار سرمایه مهارتورم و عدم افزایش قیمت املاک و سهام را عاملی برای ضعف گروه های بانکی در چند سال اخیر دانست و افزود: برخی از بانک‌ها هم با مزیت بیشتری به لحاظ تسعیر نرخ ارز و دارایی‌های ارزی مواجه هستند که این امر فرصتی برای برخی نمادها محسوب می شود اما در مجموع می توان گفت صنعت بانکی در حال فاصله گرفتن از نقطعه ضعف تاریخی است.

وی با اشاره به تصویب لایحه معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی در مجلس گفت: این امر در شرکت هایی که در 5 سال گذشته افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی را تجربه نکرده اند موثر خواهد بود که تعداد این شرکت ها در بازار سرمایه کم است.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه این مصوبه خبر خوبی برای بازار محسوب نمی شود، خاطرنشان کرد: باتوجه به تورم موجود در اقتصاد کشور معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی امری ضروری به نظر می رسد بنابراین کلیه شرکت ها باید در این فضا قرار بگیرند اما تاثیرات ناشی از تصویب این لایحه در بازار سرمایه به مصوبات بعدی مجلس بستگی دارد.

دارابی با تاکید براینکه در حال حاضر تصویب این لایحه برای شرکت هایی که در 5 سال گذشته افزایش سرمایه نداده اند خبر خوبی محسوب می شود، افزود: شرکت های مشمول ماده 141 نیز تحت تاثیر تصویب این لایحه قرار خواهند گرفت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر